Lupa... Lupa.. Lupa


Antara Petua yang boleh di amalkan

1. Makan Kismis hitam 21 biji setiap pagi. makan satu2 no jgn sekali msk mulut ja...
2. campur 1 sudu madu dalam air panas (segelas) mnum bila suam setiap pg
3. Tidur awal & bgn awal
4.Tidak bersama (bg yg dh kawin fham kot) melebihi 2 kali 1 mgu 
5. jgn mkn berlebihan dan elakkkan dari mkn benda2 msm
6. kurangkan mkn daging dan baykkn mkn ikan,ubi dan kekacang
7. Tarik nafas dalam2 ikut hidung dan tahan 4 saat dan lepaskan perlahan-lahan ikut mulut. ulang 10 kali  
    setiap pg
8. Buat streching bila bgn tido
9. masa buang air besar tutup kepala,jgn buka mulut & elak melihat kemaluan serta najis
10.Bykkn berdoa serta baca al-Quran


P/S : Ada petua ke untuk hilangkan careless = (

18 comments:

  1. bagus2.. good info... petua utk hilang careless.. kena banyak2 fokus.. ngeeee

    ReplyDelete
  2. pertua untuk elakkan careless yea.. urm.. tak de kot dik.. juz kne sentiasa beringat-ingat.. >_<

    ReplyDelete
  3. ahaha..kismis 2...kadang zie nk cepat...mkn sume sekali je..huhu..klw mkn sume sekali...xbkesan ke..?? wink3 >_<

    ReplyDelete
  4. hehe...nice info..:)

    cik Am berbalas kunjungan n follow sekali ya..;D

    ReplyDelete
  5. jangan makan semut jugak..hehehe

    ReplyDelete
  6. huhu... bagus tips ni... elok untuk aku yang dah jadi pelupa...

    ReplyDelete
  7. nice entry..tips ilgkn careless??? jgn la careless..hehe

    ReplyDelete
  8. nie selalu gak aku amalkan masa nak amik UPSR dulu...hehehe...sekarang dh x...sbb tu otak jd berkarat

    ReplyDelete
  9. nice info... elok bg anak2 dan mak anak jugak. sy ni mmg cepat lupa :)

    ReplyDelete
  10. bagus... terima kasih.. saya selalu lupa... short term memory lost

    ReplyDelete
  11. moga kita semua dapat manfaatnya :)

    ReplyDelete
  12. tu laaa..makin meningkat usia ni makin ke arah tu ..haish..risau...

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE