Sakit Kepala!

Assalamualaikum...

Sakit kepala oh sakit kepala.Kadang2 rasa nk hantuk je kepala kat dinding bila sakit ni menyerang(mcm la blh lega kalau hantuk kat dinding).silap2 bertambah lg penyakit yg sedia ada.

Sakit kepala ni biasanya berlaku kat kita akibat kerosakkan pada tisu di mana saluran darah dan sel-sel saraf tidak dapat disalurkan ke seluruh badan. Berikut adalah antara punca yang menjadi faktor membawa kepada sakit kepala.

1.Pakaian - cuba elakkan diri anda daripada memakai pakaian yang terlalu ketat di bahagian pinggang serta penggunaan minyak wangi yang keterlaluan.

2.Cahaya - Jangan duduk bertentangan dengan sumber cahaya yang terang.

3.Mata - Kabur dan kelabu tatkala melihat atau merenung sesuatu boleh menyebabkan sakit kepala. Begitu juga dengan memakai cermin mata yang kotor dan tidak sesuai

rawatan alternative yang boleh kita amalkan

1.Baca surah Al-Fatihah ~ 1 kali
2. Baca Surah Al-ikhlas ~ 3 kali
3. Baca surah Yaasin surah ke 58 (Salamun Qaulan Minrabbirrahim) ~ 3 kali
4. Baca selawat ~ 3 kali

Baca dan hembuskan ke telapak tangan serta sapu di bahagian yang sakit.Ulangi sebanyak 3 kali. InsyaAllah sakit kepala akan reda @ berkurangan.

Rahsia surah Yaasin
Barangsiapa membaca surah Yaasin sepenuhnya dan ayat ke 58 di ulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baikmuInsyaAllah dengan izin yang maha Esa niat kita akan di kabulkan.

***NOTA KAKI***

Khasiat ayat 58 ini juga blh di amalkan untuk pelbagai penyakit lain.Mudah2an dapat meringankan sedikit kesakitan kita.

19 comments:

  1. Nice Info there. So Nice... :)

    ReplyDelete
  2. satu lagi punca sakit kepala ialah kalau cuaca panas sangatt...aduiii

    ReplyDelete
  3. taliff: sama2 manfaatkannya

    NARDtheNERD : cuba amalkan kalau sakit kepala menyerang :)

    ReplyDelete
  4. saya lak slalu sakit kepala bila music deras sangat... hehhehehehee... tapi suka juga buka deras2...

    ( jom klik ) ( jom klik ) ( jom klik ) ( jom klik )

    ReplyDelete
  5. dah tau lama, tapi nak amal tu yang kadang2 terlupa...

    ReplyDelete
  6. nice sharing


    surah Al Fatihah tu sgt2 brguna utk kte, amalkan sbgai doa seharian

    ReplyDelete
  7. wow.. boleh la amalkan.. kay jue selalu juga sakit kepala. bila da sakit kena pakai cermin mata bru reda...

    ReplyDelete
  8. memang tak boleh berdiri sangat di bawah panas matahari yang terik ..

    maaf , Tia tak perasan tak letak link .. huhuu ..
    cekidaut --> Jom Check Gred Blog

    ReplyDelete
  9. Kotak mancis :hobi ye dengaq deras2...

    Nasriq : itula kan time sakit apa x ingat dh

    Niena : betul tu.bagus sebagai amalan

    Cik Kay Jue : lepas ni kena pakai cermin mata selalu

    Tia : sama la kita... ala2 puteri lilin pulak :)

    ReplyDelete
  10. ada juga kadang2 sakit kpla..leh la amalkan cara yg syiela tulis kat atas2..

    ReplyDelete
  11. :D tanah org kak xleh nk letak racun hehe

    ReplyDelete
  12. kunangkunang : InsyaAllah.. cuba amalkan

    Niena : :)

    ReplyDelete
  13. nice entry... :D

    pakaian yg ketat tu bole melambatkan perjalanan darah ke otak, thats why sakit kepala.. :)

    betul tu.. sesungguhnya di dalam Al-Quran itu terlalu banyak penawar untuk segala penyakit.. :D

    ReplyDelete
  14. semuga cepat sembuh !!!... ya..insyaallah,ayat2 Al-Quran memang penawar segala kesakitan..

    ReplyDelete
  15. selalu jugak migrain.. sampai buntu taktau nak buat ape. :( btw, salam kenal jugak. i follow u back.. nnt anak kita sebaya la kan? boleh la berkawan.. :) kedah ngan penang xde la jauh mana.. :)

    ReplyDelete
  16. Miss Jannah : betulkan segala penawar ada di situ kita je tak terokai

    mrs yie : dulu ada skrg dh ok skit :)

    Mama Aini : thanks

    Jiji : dekat sgt tu :) mmg blh geng la nanti

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE