Happy Besday Aiman # 5

Assalamualaikum..

Hari ni besday Aiman yang ke 5.Tak sangka cepat masa berlalu.Dulu kecik2 kuat menangis.nak ke mana pun susah.Kalau pergi berjalan @ balik kampung ke bukak ja pintu kereta dia tengok suasana lain terus menangis mcm kena sampuk.Keadaan berlarutan sampailah dia dekat 2 tahun.

kalau ke tempat kenduri pun camtulah keadaan dia.menangis sampai tak ingat dunia.Samapaikan orang tanya 'anak sapa la ni,teruk sangat nangis'.Hish bikin malu je kalau pegi jalan2. Pernah juga kenduri kat rumah mertua.Bila time orang ramai dia start la menagis.Sampaikan kami terpaksa menumpang kat rumah jiran sehingga selesai kenduri.

Tapi bila dah besar.Alhamdulillah,senang nak menjaga Aiman ni. Walau baru berumur 5 tahun.Tak susah nak kejut dia bangun pagi.Goyang badan skit je dia buka mata dan terus senyum,Tanya kenapa.Kalau hari sekolah syiela cakap pergi mandi nak ke sekolah. Dengan sendirinya dia bangun pergi mandi, sabun dan gosok gigi.Tak perlu nak tunggu depan pintu bilik air @ bising2.

Nak ke sekolah pun syiela tak perlu siapkan.Dia pandai uruskan diri sendiri.Syiela just duduk atas sofa sambil tengok tv memantau jela Aiman bersiap.Kasut sekolah pun syiela biarkan Aiman basuh sendiri.So far tengok dia basuh bersih so biarkan jela. Lagipun dia ni jenis pembersih lagi tak putih selagi tu dia akan tonyoh beru.

Alhamdulillah setakat ni tak susah nak membesarkan dia. Aiman ni spesis ringan tulang serta mendengar kata.Cuma kadang kadang je buat perangai.Itupun bila berdua dengan adik.Kalau sorang mmg terlalu baik.Syukur alhamdulillah.

Walau penat semalam mama tetap penuhi permintaan Aiman nak makan paus  siakap sweet sour.Heehehe main campak2 je... itupun aiman cakap sedap sampai menjilat jari.

Buat Aiman..
Selamat Hari lahir
Moga terus menjadi anak yang baik buat mama dan abah.
Mama dan abah sentiasa berdoa agar aiman menjadi anak yang soleh.
 Moga terus menjadi permata yang bersinar :)

***Syukur sangat bila semalam Aiman berjaya habiskan Ikraq dua.Tak sia2 abah hantar mengaji malam2.




22 comments:

  1. orang cakap kalau anak kuat nangis masa kecik dh besar jd bijak pandai...

    selamat hari lahir buat aiman..semoga jadi anak soleh..amin

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir aiman..abg takde adiah sebab abg bujang lagi.kahkahkah (alasan tak blh pakai)

    ReplyDelete
  3. happy besday yer aiman...uncle jauh nak bagi hadiah pun takut tak sampai.huhuhu jadi ucapan ihklas dari uncle semoga aiman jadi kebanggaan pada family suatu hari nanti....;)

    ReplyDelete
  4. Selamat hari jadi Aiman,semoga akan terus menjadi anak yg baik.....

    ReplyDelete
  5. "hepi b'day utk aiman...mesti dpt banyak hadiah mainan tu...hehhe,nama pun budakkan mesti suka mainan,ank laki akk yg 6 thn tu kalau b'day asyik mintak mainan jer..(tk b'day pun asyik nak jugak..)..hehehe.."

    ReplyDelete
  6. anak hang sm lah ngan anak aku danish tu
    ms kecik2 bw berjalan ngis sesaja..dlm kete pun ngis..nak tido pun ngis..nak jln2 pun ngis..pesen budak ngis gamaknya tuh...tu yg aku tesen nak g jln mn2 ssh wooo...ada tahap tu..baru je nak berjalan..ngis x henti2..terus cancel nak kuo..huhuhu tp la nie..leh dah berdikari sndiri...dah pandai semua...

    mmg betul lah org tua2 kata...budak2 ni kalo ngis sj..beso esok pandai..:)

    hepi besday to aiman smoga jd anak yg soleh n cerdik pandai dan terbaik tuknya

    ReplyDelete
  7. hepi besday aiman... semoga jadi anak yg soleh dan bijak =)

    campak2 pun bila anak kata sedap,terus rasa seronok kan =)

    ReplyDelete
  8. selamat ulang tahun kelahiran aiman :)

    ReplyDelete
  9. hepi besday aiman... semoga membesar jadi anak yg soleh...amin...

    ReplyDelete
  10. Selamay hari lahir buat Aiman, semoga membesar menjadi anak yang soleh :)

    My Latest Entry: Jom Karaoke untuk Belajar.

    ReplyDelete
  11. setuju dgn bui junaidi.macam anak akak yg bongsu masa kecik x kira siang malam pagi ptg asyik nangis je.dah mcm dalam cite ahmad albab.tapi sekarang ni dia nampaknya seakan2 boleh pergi jauh.alhamdulillah.

    ReplyDelete
  12. hepy besday aiman..
    smg menjadi anak yg soleh dan bijak pandai...

    ReplyDelete
  13. Good boy aiman ni..bertuah mama dan abah :)
    happy birthday aiman

    ReplyDelete
  14. hepy besday...da besor jd bdk baik k...
    :) ingat jasa ibu bapa... :) wah mcm penceramah bebas lak aku ni hahaha

    ReplyDelete
  15. selamat hari lahit buat adek Aiman.. moga besar nanti jadi anak yg soleh ye... =)

    ReplyDelete
  16. zum geburstag viel gluck aiman... hoho...

    ReplyDelete
  17. hepi bezday aiman..semuga jadi ank yg soleh !!..amin..

    ReplyDelete
  18. selamt hari jadi aiman.. "aiman tak kisah"

    ReplyDelete
  19. Sanah helwah Aiman..jadi anak soleh yer..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE