Tak perlu Ibu Tak perlu Abi

Assalamualaikum

Entry tertunggak lagi ni

Ini adalah hasil kerja Iqbal
Huhuhu mama terharu jugak ni.Sambil tengok hasil kerja Iqbal sambil borak borak kosong dengan En.Somi.Tiba tiba Aiman menyampuk...

Aiman :  Abah apa kata kita ambik ibu baru.

Abah  : ???

Aiman : kitakan dah ada mama.Jadi abah cari la ibu untuk tolong mama.kesian mama letih jaga adik kembar.nak masak lagi.pergi kerja lagi

Abah : oooo nak ibu ye.. nanti mama marah camne (sambil senyum dan jeling2 mama)

Aiman : takpe nanti mama cari Abi baru.Boleh Abi tolong abah juga nanti.Tak lah abah nak penat penat lagi.Kesian abah dengan mamakan.

Mama : senyum sambil geleng2 kepala... sambil peluk Aiman.. Sungguh baik hatimu nak dan sangat la terharu ( walau kadang2 tersangat la nakal)

Abah : takpa Aiman abahkan kuat.Orang lelaki ni kuat tak perlu orang lain nak tolong.Mama pun kuat.Jadi tak perlu ada ibi dan tak perlu juga ada Abi ye.Abah nak anak2 abah ni dengar cakap je.Tak nakal.InsyaAllah semua benda mama dan abah boleh buat sendiri.


*** mesti aiman ingat cadangan yang dia bagi tu sangat bernas untuk kurangkan beban mama dan abah

28 comments:

  1. hahahahahahaha suwit betul iqbal
    sib bek lah abi x kata..boleh jugak ekekekeke

    ReplyDelete
  2. wahh bijak nya anak syiela..kretif lak tu.. :)

    ReplyDelete
  3. hehehe..terkezut mula2 baca..hehe..tak sangka sang anak boleh terfikir samapi macam tu utk ringankan beban ibu dan ayahnya..

    ReplyDelete
  4. comelnyee... Aiman.. Sweetnye boleh fikir cm tu..

    ReplyDelete
  5. salam syiela..pertama kali acik tinggal komen..seronok baca keletah aiman..he he

    ReplyDelete
  6. Assalam..
    hahaha...
    idea yang tak pernah terfikir ni..
    kreatif betul..

    ReplyDelete
  7. hahahaaa gelak sy bc cdgn aiman tu.. hihii

    sweet je aiman ni.. :-)

    ReplyDelete
  8. ololo...baik nya aiman nak tolong abah n mama:)

    ReplyDelete
  9. alahai... abg aiman dah pandai bagi cadangan gitu kat mama n abah ye.

    ReplyDelete
  10. alalaa, comel je aiman ni. be a good son for mama and abah ye :)

    ReplyDelete
  11. bebudak mmg camtuh kan kak,bercakap dari hati sangat

    ReplyDelete
  12. ekekek sweetnya iqbal .. sabor aje ;))

    ReplyDelete
  13. salam syiela..bertuahnya dapat anak yg prihatin cam iqbal.Sweet sgtttt
    Terima kasih singgah ke blog k.atie ya & SELAMAT HARI IBU!

    ReplyDelete
  14. Kreatifnya Iqbal, kemas jek hasil kerja Tangan hero ni, heheh sentap tau mama dgr Iqbal cakap mcm tu ;)

    ReplyDelete
  15. askm. belum faham lagi ibu bapa n mama abah, kelakar dan seronok dgn gelagat anak2 mcm ni.

    ReplyDelete
  16. heheh.iqbal...nie....sweeet jer....

    ReplyDelete
  17. kadang2 idea anak2 ni macam2...tak terduga kan...tapi yang penting dia selalu ingatkan kita macam kita ingat pada dia..sweet!

    ReplyDelete
  18. hero yg pandai..
    tersangat kretifnyaa..

    ReplyDelete
  19. ha2x..sampai kesitu aiman berfikir..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE