Kini Kembali dan kenduri kawin

Assalamualaikum

Alhamdulillah kini dah kembali bertugas.Fuh fuh.. tiup habuk2 sikit.sapu sawang kat sini kejap.Terima Kasih kawan2 sudi menjengah sini ketika ketiadaan saya.


Saya akan cuba menjengah kawan2 kembali ye.Balik bercuti mengambil kesempatan menghadiri kenduri kawen.Amboi banyak sungguh time cuti sekolah ni kenduri.dah tu sekarang ni tengok pegantinnya kebanyakan baju ala gaun labuh tapi sopan.cantik la pulak.Zaman dulu takdala camni.

Kalau ke tempat kenduri mesti nak tengok pengantin dan nak tengok juga pelaminnya.Kenapa ya :) Syiela ke satu kenduri ni (kira dia ni dua pupu dgn syiela la).Dulu mak oi punya la besar badannya.Tengok2 masa nak pelamin badan punya la slim dan tu cantik pula tu. Nak2 dengan seri pengantin memang berseri la sangat.Ramai yang memuji2 sebab memang lain sangat dari tu.Dan rata2 pengantin tengoknya memilih warna tema baju hijau SchAwal.Cantiklah.

Yang bestnya kalau ke kenduri kawen ni ada goodies.Ha itu yang tak menahan tu.Kenangan ni.Syiela suka simpan.Tapi yang segannya Aiman dan Iqbal dengan tak malunya akan minta asing untuk dorang dari tuan rumah.Hahahhaha bila mama dan abah pujuk boleh dorang jawab kat tuan rumah tu abah dan mama punya abang dan adik pun nak juga... hahahhaha bertuah punya anak.

Balik makan kenduri kat kampung best.sebab Dable H tinggal Kat rumah ( ramai pengasuh). Jadi mama dan abah dapat makan dengan senang lenangnya (hahahahaha jadi pasangan lupa diri kejap).Terima kasih la pada semua yang sudi jadi pengasuh walau ada yang terpaksa.hahahahha

*** Haziq pula kena chicken pox..Tengah2 malam menangis sakan.Adeh mama dan abah keletihan ***

25 comments:

  1. yaa..musim org kahwen sekarang nie....
    dan musim chicken pox
    mia pun br sembuh......

    ReplyDelete
  2. banyak jugak dapat jemputan kenduri kahwin...tapi yg jauh2 sangat tu tak dpt la nak pergi...

    ReplyDelete
  3. besttnyerr dapat mkn knduri..smg haziq cepat sembuh yaa :))

    ReplyDelete
  4. memang tgh musim nie
    ari minggu je sampai 2-3 majlis kan .. naik malas lakk
    tapi x leh lah x gi kan ;)

    ReplyDelete
  5. mmg musim kendiri la yer bila cuti sekolah,, heheh

    ReplyDelete
  6. minggu ni minggu kahwin ! haha taktau kenape.

    ReplyDelete
  7. Ala...ciannye kene chicken pox. Mama abah kenalah sbr ye? Kejap je tu. Tak lame...

    =D

    ReplyDelete
  8. Sayangnya Syiela tak tunjuk gambar pengantinnyg. Dable H kena tinggal rumah pengasuh mana best... kalau dekat boleh kakak jagakan.

    ReplyDelete
  9. rumah tak berasaplah buat beberapa hari..ngeh3x..

    ReplyDelete
  10. Cuti sekolah ni memang banyak kenduri kahwin. hee :D Semoga Haziq cepat sembuh ^_^

    ReplyDelete
  11. sekarang mmg tgah musim org kawen.. mak pet kalau sabtu ahad mmg bz.. sabtu ritu 7 kenduri kawen -.-" semangat la mak pet pegi :D

    ReplyDelete
  12. yeala....kenduri banyak sangat tahun nie..tiap2 hari minggu makan nasi minyak je

    ReplyDelete
  13. kali ni malas nak gi kenduri kawen sebab semuanya jauh jauh!

    ReplyDelete
  14. time kenduri kena beringat sikit.. tak boleh makan daging banyak.. kan kena darah tinggi..

    :)

    ReplyDelete
  15. smga haziq cpt sembuh...aminnn

    ReplyDelete
  16. Musim org kahwin ni,pengantin zaman moden serba canggih sekarang.

    ReplyDelete
  17. Musim cuti ramai yg buat majlis..ktorg pun ada jemputan tapi tak dapat pegi..hubby keja hujung minggu...

    ReplyDelete
  18. skrg ni musin skola..
    mmg byk la knduri kawen kn?
    hehe...syiela teringin kawen nk pkai gaun ke?mst kiut je =p

    cian haziq.moga cpt sembuh tau

    ReplyDelete
  19. puteri pun suka simpan goodies tu buat kenangan :)

    ReplyDelete
  20. Kalau sedara pergi jugalah.. Setakat ni takde sedara naik pelamin :)

    ReplyDelete
  21. Lupa... Moga cepat sembuh ya haziq. Take care

    ReplyDelete
  22. biasalah anak2 kecik sllu kena ciken pox...dah mak ayah dah detin2 sm2..mlm kena lah jaga anak sakit pulak...adil bukan..hehehehehe

    ReplyDelete
  23. bila dpt goodies mulalah sy nk tau apa isinya.. hihii

    ReplyDelete
  24. Wah pegi kenduri kahwin lupa kejap ada anak kecik kat rumah,boleh mkn dgn senangnya ya Syiela.Bkl kpg mesti ramai yg nak mengasuh double H nie...

    ReplyDelete
  25. ehem..selamat bertugas kembali syiela..byk kan majlis kwen cuti sekolah ni..he2..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE