Kebaikan Solat Untuk Kesihatan

Assalamualaikum

Tadi jalan-jalan dekat fb uztaz Don ternampak berkenaan ni. Walau kita semua dah maklum kebaikannya tapi masih ramai yang masih liat untuk bersolat.


Korang perasan tak orang yang kuat solat ni muka dia bersih je.Suka sangat tengok.memang nampak cahaya keimanan di situ. Memang tak jemu la mata memandang.

 Masa rukuk dan sujud stretching yg betul. Insya'Allah, bila perbuatan betul walau apa penyakit sekalipun akan pulih. Semua dari Allah, jika tak baik juga itu adalah ujian dariNYA atau ada hikmah yg kita tak tahu di kemudian nanti.

*** jangan lupa terapi diri yang wajib 5 kali sehari

20 comments:

  1. memang nampak tenang je muka diorang :)

    ReplyDelete
  2. tips kurus pun blh gak kak ^_^

    ReplyDelete
  3. ya itulah kekuatan doa dan nur pada wuduk..subhanallah :)

    ReplyDelete
  4. ohh org kedah ka? hehe..sala, kenai no..haha

    ReplyDelete
  5. banyak fadilatnya solat ni. itu pun kita kadang2 culas je nak buat.

    ReplyDelete
  6. a'ah kn nmpk bersih dan tenang jek kan...
    smg kita pon sama2 dpt keberkatan ke arah itu..amin:-)

    ReplyDelete
  7. Kita syg Allah, Allah syg kita :) betul tak? Banyak manfaat jika solat

    ReplyDelete
  8. bila aliran darah bjalan lancar kesan drp solat yg sempurna mmg fizikal diorg nampak elok jaa ^^

    ReplyDelete
  9. semoga solat kita selama ini diterima oleh-NYA...

    Memang betul tu dik...muka dia orang nmpak tenang jer...suka tengok....

    ReplyDelete
  10. betul2....tirah pnah baca info nie

    ReplyDelete
  11. thanks tau.. sebab kongsi ni.. baru saya tau kelebihan2 solat ni..

    ReplyDelete
  12. mmg banyak kelebihan solat tp yg xfaham tu ramai yg suka tinggal solat

    ReplyDelete
  13. rajin amal, jangan tinggal. baik utk kesihatan. :)

    ReplyDelete
  14. Carilah lailatul qadar pada malam ganjil, sepuluh hari terakhir Ramadan..

    ReplyDelete
  15. ehem..mama selalu tgk ceramah ustaz don di TV Al-Hijrah..byk kelebihan solat ni kan..

    ReplyDelete
  16. pernah baca hasil kajian prof UM...

    ReplyDelete
  17. a'aa semuanya ada kebaikan, bknn DIA saja2 suruh kita buat kn ;-)

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE