Oh Abang Polis

Assalamualaikum

Hari ni seperti biasa aku ke pejabat dengan menaiki motosikal.Belah pagi memang takde apa-apa.Rileks ha aku menunggang sambil makan angin.

Tapi bila balik baru naik haru.Yela baru teringat hari ni bawa beg lain.Sedangkan kat dalam tu ada roadtax motor.Alahai jangan la ada road block nanti.Sangat risau.Jadi untuk menghilangkan kerisauan kat atas motor tu aku berzzikir je sepanjang masa.

Sampai ke kat kawasan jerat cina(memang port dorang ni) hati makin berdebar.. dan sah.. dari jauh dah nampak abang traffic.Adeh camner ni.Hati dah gundah gulana. Kalau kena tahan compom kena saman ni.

Takpe control cun ( menjadi lagi ke.. kalau anak dara kot le terlepas.. ini mak dara.. hahahaha).Makin dekat makin berdebar. Tangan dah slowkan minyak. kaki dah tekan break dan bersedia untuk berhenti.Dalam hati masih berdoa mengharapkan sedikit kekuatan. Namun syukur alhamdulillah tetiba je salah sorang anggota bagi isyarat untuk terus jalan.

Dalam hati gembira tak terkata.Hilang segala debar.Alhamdulillah.. pertolongan dari Allah.Syukur juga Allah menggerakkan hati dia untuk tidak menahan aku.Kalau tidak conpom dapat surat cinta tadi.hehehehe.. Syukur Ya Allah


*** Lepas ni akan sentiasa pastikan yang benda penting takkan tertinggal.

20 comments:

  1. lain kali bawak taui... pernah ada kawan dul eksiden... lepas tu dia xbawak roadtax... jadi masalah kat dia...

    ReplyDelete
  2. salam syiela.Alhamdulilah xdr kena tahan oleh Encik polisi ya...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... dni pun semalam ada roadblock gak otw g keja. bulan pose memang diorang rajin wat roadblock kan
    :)

    ReplyDelete
  4. Nasib baik...kalau tak,memang naya ar kena soal jawap dgn abam polis. Hehe.

    " Kalau anak dara,kompem lepas..." Hehe! :)

    ReplyDelete
  5. nasib baik...
    bgos la lpas... bkn sngaje xbwk kn

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah tak dapat "surat cinta" dari Abg polis :D hehe

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah... memang kalau terlupa salah satu benda pentng tu, berdebar jugak dibuatnya.

    ReplyDelete
  8. nasib baik kak....lain kali hati2 yer hihi

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah berkat doa syiela kan...terlepas plak kali ini...^^

    ReplyDelete
  10. phewwwwwwwwww jgn dibuat lg camtu....kan dh berdebor2...hehe

    ReplyDelete
  11. nasib nasib. mesti byk tiup abg polis tu. hehe. lenkali beringat. ;)

    ReplyDelete
  12. fuhh..mesti debor giler kan..

    ReplyDelete
  13. teringat pulak dulu kena tahan dgn JPJ,roadtax tataw kat ne...motor pnjam..mujur dia lepas..huhuu

    ReplyDelete
  14. wahhh naseb bek kak syiela..kalo x abg polis kasi surat cennta dia dahh hahaaaa ^_^

    ReplyDelete
  15. nasib baik lepas. huhu. btw button dah siap, jom amik. :)

    ReplyDelete
  16. zikir mmg dapat mmbntu kita..syukur di tolong Allah :D

    ReplyDelete
  17. saya pun pnh jadi gini.. kdg2 bdebar gak walaupun tau kita xda wat kesalahan.. hihi

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah... terlepas surat cinta!! hehehe

    ReplyDelete
  19. Syukur alhamdulillah x kena tahan,abg polis tu tgk Syiela baik je tu yg kasi jln je.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE