Pokok Serai Dah Hangus

Assalamualaikum

Petang semalam baru keluar tengok keadaan luar rumah.Jenguk-jenguk juga la tengok pokok serai yang di katakan terbakai tu.Ai terkejut la jugak tengok.Patut la En. Ad lari dengan laju. Cer korang  tengok


Tengok tu dua umpun serai dibakar dek dorang. Cerita asalnya kat SINI. Pastu aku cakap la kat Aiman nape la pi bakar serai tu.Dia cakap saja je abang halakan bunga api kat situ tak sangka nak terbakar. Pastukan mama abah kita jadi bomba semalam.Hebatkan abah ni.Siang keja askar malam keja bomba.Kekekeke hasrat di hati nak leterkan dorang tapi bila dia cakap camtu terus tak jadi nak marah.

Risaunya itu rumah orang nak oi. Orangnya tak duduk lagi jadi En. Ad tanam la serai la, lengkuas la, hehehe.. bersemak juga tu tak sempat nak buang rumput tu.

Petangnya kitaorang ke rumah abang aku kat Gurun je. Pergi ambil kuih raya yang di pesan kawan kawan.Ada karas, kuih sepit dan simpul kasih (ala yg kat dalam ada serunding ikan tu). Alhamdulillah bisnes dorang tahun ni sangat maju. Sampai je kat sana si kembar dah buat hal.Tak nak turun dari dokong padahal dalam keta tadi ok je. HAziq siap bergayut kat leher En. Ad lagi manakala Hazim sentiasa kat atas riba.Jadinya hajat nak berbuka puasa di sana di batalkan.Jadi kami bertolak balik.

Dalam perjalanan tu tetiba En. AD teringin pula nak minum air anggur kat Tasik Beris nu. Dulu pernah cite kalau tak pernah baca jom tengok kat SINI. Ok je. Jadi bergegas ke Sik pula semata-mata nak airnya saja. Buat sendiri tak sedap kata En. Ad.Ada-ada jela. Sampai je di sana dah pukul 5.15 petang. Nampak staf dia dah keluar.Ai takkan dah tutup kot. Jeling kiri kanan baru terperasan ada banner. Rupanya bulan puasa tutup pukul 5pm.Aduhai kempunan :). En. Ad tak puas hati tetap juga menjengah sana sini dan hasilnya memang kosong hehehehe. Takde rezeki kami la nampaknya. Lain kali nanti pergi lagi.

Namun ada rezeki lain menanti. Jiran sebelah bagi heheheh dap ni.

Kejap je budak2 besar ni belasah. hehehhe dah licin :)


*** Entry rojak campur

Klik untuk bantu saya
Juga Ini
Dan Ini

Terima Kasih.Jasa kalian amat di hargai :)

32 comments:

  1. Kakcik baru terfikir nak masak udang petang ini - rendang udang bersama kacang buncis. :)

    ReplyDelete
  2. abisla serai tu ke cucu ngan bunga api..

    ReplyDelete
  3. habis terbakar dek bunga api..??

    ReplyDelete
  4. ye kak Fieda.. hehehhehe haru la budak2 ni

    ReplyDelete
  5. ermm sedapnya..btw cntek header baru syiela..

    ReplyDelete
  6. wah sdpnya udang tu..hehe..btw cute header baru..nak tukar juga la.hheeee

    ReplyDelete
  7. wah..ctk la header tu..hihi..perasantan plk.

    ReplyDelete
  8. la tebakar teruk mcm tu sekali ka...ingat sikit ja hihihi....kak syiela p sampai tasik beris nu nk beli air anggur rajin sungguh la hikhikhik...

    p/s: header baru cantik hihi

    ReplyDelete
  9. 1042 as ur followers :) seeeeeeeeeeeeeeeeedap ! hey , jemput kee http://aisyahaqila.blogspot.com/ !

    ReplyDelete
  10. teliur tgok udang goreng tepung tu. beso pulak tu kak. hehe ^^

    ReplyDelete
  11. suka header baru...terasa nak raya dah nie..hihihi..udang tu mmg feberet saya tau..sedap tgk

    ReplyDelete
  12. aiyakk..hitam legam abis pokok serai tuu

    ReplyDelete
  13. kesian pokok serai tu kena cucuh ngan bunga api..

    ReplyDelete
  14. ahahaha.. ganasnya main bunga api sampai terbakar pokok serai tu

    ReplyDelete
  15. Siang keja askar malam keja bomba...hihi
    cantik le header raya tu syiela.

    ReplyDelete
  16. udg pebret kmbr...budk2 biasalhkn..Selamat hari raya..:)

    ReplyDelete
  17. besar plak tuh udang dia. mmg sedaplah kan kalau mkn cm tuh jerk .

    ReplyDelete
  18. he2x..dah namanya kanak2 ..habis 2 pokok serai dikerjakan !!..rezeki ramadhan ..dpt udang goring tepung..

    ReplyDelete
  19. tu lah jgn bermain dgn api ;)
    senang juga terbakar pokok serai ya.. baru tau..

    ReplyDelete
  20. mak ai...sampai hangus pokok serai tu..hehe

    ReplyDelete
  21. looor habis terbakar .. ekkeke
    budak2 dikk macam tulah
    kadang2 tuu fenin , suke main yg bukan2 .. ;)

    ReplyDelete
  22. seb bek serai je yg terbako....hehe rentung serai tu dibuatnyaa

    ReplyDelete
  23. kena tanam serai bru la ni..hhuhu..cntik header kak.

    ReplyDelete
  24. kali pertama tgk serai bakar, hikk...

    ReplyDelete
  25. alamakkk xda rezeki nak minum.. :-)

    *sorry kak, lama xjenguk sini... perut makin besar makin susah nak ngadap kompter lama2.. :-)

    ReplyDelete
  26. hebatlah abah kite ni..ekeeek ketawe bace...bijaklah bebudak tuh ;D

    ReplyDelete
  27. Habis serai tu kena bakar,alahai aiman dan iqbal.

    ReplyDelete
  28. Kena tanam lain la ye syiela....;)

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE