Raksasa Lagi Jahat Dari Penjahat

Assalamualaikum

Petang semalam si Aiman dan Iqbal bercerita tentang cita-cita mungkin di sekolah tadi belajar pasal ni kot.

Aiman : Iqbal besar nanti nak keja apa

Iqbal : Kami nak Jadi Telet (pilot) nak bawa kapal terbang.. Best ooo. pastu nak jadi polis tangkap orang jahat

Aiman : Tak Hebat pun. Kami nak jadi angkasawan lagi la hebat.Naik roket pi kat atas angkasa

Iqbal : Mana hebat Telet lagi hebat ooo.. kami bawa kapal terbang kat atas nanti kami boleh lambai2 kat bawah

Aiman : Nanti hangpa kena culik dengan orang jahat camne... ha kami naik kat atas angkasa.. Kat atas tu tak da orang jahat.Ha.. kami selamat dah

Iqbal : ooh tak selamat na... kat atas tu ada raksasa.. lagi la jahat dari orang jahat

Mama : Sudah jangan dok gaduh lagi.Kalau nak kerja hebat-hebat camtu kena belajar pandai.Kena rajin.Kena solat kena puasa, kena dengar cakap mama & abah

Aiman & Iqbal : Mama ni suka kacau kita kan.. kan.. jomlah kita main kat bilik

muahahaha... mama juga yang kena

14 comments:

  1. Seronokkan dgr perbualan anak2 nk membesar ni..kadang boleh tersenyum sorang2 jer.,.

    ReplyDelete
  2. alahai seronoknya dgar anak2 duk borak tntang masa sepan tu..bijak2 tul diorg kan..hehe

    ReplyDelete
  3. ekekek....kalau budak2 tu baca balik n3 ni bila dorang dah besar nnt, sure dorang gelak kan?

    ReplyDelete
  4. hahaha.. sampai keluar bab raksasa terus..hehehe

    ReplyDelete
  5. hahah kelakar dgr.. mcm2 imaginasi dorg kan.. sweet je.. hihii

    ReplyDelete
  6. hahaha...tu la mama kaco lagi diorang tgh smbang kn dh kena....tinggi betul imaginasi diorang hihi

    ReplyDelete
  7. heheheh..seronok sangat tengok keletah anak kan....

    ReplyDelete
  8. Itulah mama nie kacau ye.. org sedang syok bayangkan yg best-best:)

    ReplyDelete
  9. hihi..mcm2 anak2 punya imaginasi ni..

    ReplyDelete
  10. salam syeila..tu dia pandainya anak2 zaman la berkomunikasi..camna tu depa tau kat atas angkasa takdok orang jahat..haha..masak per arini? selamat berbuka puasa buat syeila sekeluarga..

    ReplyDelete
  11. haha..bijaknye abag2 kembar nih..betullah diorg tenga melakar imaginasi dgn baygkan angasa lepas dan setaat awan..adik masih di awan..si abag dah sampai angkase lepas..bijak2.. ;)

    ReplyDelete
  12. Seronokkan dgr adik beradik nie berborak sampai klr raksasa,hahaha.....budak2.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE