Tinggal Jelah Adik Kat Rumah Mak Dia

Assalamualaikum

Seperti biasa setiap petang aku akan mengangkut si kembar dari rumah pengasuh.Memandangkan aku pergi dengan motor jadi terpaksa la aku balik ke rumah dulu.Kalau tidak camner le ha nak ngusung si kembar ni dgn motor hehehehe.Budak dua besar tu En. Ad awal2 lagi dah ambil.

Tapi bila aku nak keluar mengambil si kembar sibuk juga budak besar berdua ni nak mengikut.Dalam perjalanan tu tiba-tiba Iqbal cakap, mama kita tak payah ambil adiklah no.Kita tinggal je kat rumah mak dia.Aku tanya la kenpa pula nak tinggal adik tak kesian ke kat dia.Si Iqbal ni jawab nanti adik tu kuat nangis la mama.Dia suka kacau mama buka puasa.Abang pun tak larat la nak jaga dia.

Aduhai kesiannya.Rasa bersalah pulak.sebelum ni kalau adik kacau sangat mmg aku minta tolong dua budak besar ni yg tolong jagakan adik.rupanya mereka  pun dah terasa terbeban.InsyaAllah lepas  ni kena beringat.

Sampai je kat rumah sibuk je pesan kat adik suruh dok diam :)..Ni pun menaip sambil di panjat oleh si kembar kat belakang.. tapi mamanya hai sibuk sungguh mengalahkan menteri la pulak.Nak juga buat entry. Sambil menaip sambil gomol gomol dorang kejap kemudian teruskan menaip kembali :)

*** tenet sangat tenat mengalahkan siput sedut ( yg ni boleh di makan ye bkn siput yg haram tu) nanti aku pelan2 menyusur ke rumah korang ye ^_^

11 comments:

  1. takpelah.. pengorbanan.. :))
    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih

    ReplyDelete
  2. anak2 mmeng mcm tu, sayangkan adik2 tapi terkadang komplen juga bila penat dah menjaga hehe

    ReplyDelete
  3. Kalau kakak suka dapat main gomol-gomol dgn anak-anak. Mesti terkekek-kekek si kembar tu main:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mmg terkekek2 sambil sibuk nak menaip sama.. dah habis blkg baju saya di di sembur dek air liur dorang ni :)

      Delete
  4. haha . kembar pulak tuhh .. sabar je lahh .. nt dah besar tade nak panjat2 lg . aman lah nt nk update ..

    ReplyDelete
  5. heheheh..tulus ikhlas sungguh pengakuan si abang2 yer...biasalah ada anak..nak berbuka posa mmg kelam kabut...tp tu,..pengalaman manis kan...hihii

    ReplyDelete
  6. haha lawak plak abg taknak ambik adik...mesti dia nk bermanja la tu..kalau ada adik kan pengacau plak...hihi

    ReplyDelete
  7. mmg lebih lmbb dari siput kan dear. huhu.

    ReplyDelete
  8. sama la. kalau time berbuka dengana danya husben, saya biarkan husben makan dulu. sudahnya saya kenyang macam tu je la. kena pulak Azfar yang tak reti nak duduk diam ni. mmg mkn seadanya la. kalau lapar lepas tu baru makan semual. kalau tak sampai sahur la baru makan.

    ReplyDelete
  9. kalu time berbuka qalief pun suka kaco...dh bagi makan tp yg kita mkn tu dia nk juga...sabar jer la hahaha....tiap2 kali nk berbuka layan jer la peel dia klu x mau mengamuk la

    ReplyDelete
  10. Budak2 apa yg diorg fahamkan.
    Si Iqbal kasi ngan aunty je adik2 tu,boleh?

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE