Cara Nak hilangkan Dagu Berlapis

Assalamualaikum

Semalam lepas letak ubat ulser kat mulut.Bagi yang terlepas cerita tu Klik Sini untuk baca. Elok pula semalam si kembar tu tido awal jadi dapatla saya tilik muka ni. Tengok sana tengok sini.Oh mak dah ada Double Chin huhuhu kalut..

Hari ni godek sana godek sini pastu recall balik segala ingatan sebabnya masa student dulu ada sorang kawan ni jadi camni gak.Kalut la cari jalan penyelesaian hehehhe.

ini la rupanya Double Chin ( bagi yang tak tau) imej ni ambil dari google

Ok antara petua yang saya ingat dan saya mesti amalkan lepas ni

1. Tidur tanpa menggunakan bantal.Huhuhu sedih.Saya mana boleh tido kalau takda bantal.So saya takkan buat ni.Dah la malam2 tido2 ayam je kalau di buang bantal tu sah2 saya tido itik lak pas ni.

2. Teknik urut bawah dagu. Boleh di lakukan semasa cuci muka tolak dari bawah dagu keatas atau seangkatan dengannya.Memang dah tau dulu tapi tak amalkan padan la dagu jadi camni.

3. Buat senaman muka sambil sebut a e i o u gerakkan mulut secara perlahan dan tegangkan muka masa menyebutnya.Ala2 latihan vokal gitu..ulang 2-3 kali sehari hehehhe ini tak pasti dapat buat ke tak.

4 . Kunyah gula gula getah.Alahai tak suka chewing gum ni lenguh mulut.Nak bercakap ngan orang pun rasa tak sopan je.hahhaha banyak alasan pula nak cantik ke tak ni.

Itu je yang saya ingat setakat ni.Kawan-kawan ada petua tak. Kalau ada sharelah ye.Kesian saya ni huhuhu orang gemuk kat lain saya gemuk kat situ pulak.Walau En.Ad tak kisah tapi saya kisah.Adoyai!


28 comments:

  1. ala kak gemuk kt situ pun suami sayang xper hihihi...btw nice petua :)

    ReplyDelete
  2. bab urut dagu tu mmg betoi...

    sy sejak dari zaman ank dara mmg ambik berat ttg 3 part.. sy akn pastikan yg dagu saya tak berlapis2... peha tak berlaga n perut tak buncit.. sbb tu ketika pantang sy betoi2 jaga.. hihii...

    tp bab urut dagu time cuci muka tu, insyaAllah kalu rajin mesti berjaya :-)

    ReplyDelete
  3. Kakcik dah malas nak fikirkan pasal dagu yang berlapis ni. ;-)

    ReplyDelete
  4. hehehe..nak cantik banyak alasan pulak kan..hihihi..
    xpe pasni mesti cantik..
    ala..banyak produk dipasaran..hihii...

    ReplyDelete
  5. biasa orang buat senaman muka tu kan... takpe.. cuba je mane yg elok n bagus..hehe

    ReplyDelete
  6. boleh tak... akak pun rasanya dasar pemalas tu yerng berlapis2...

    ReplyDelete
  7. AAH , Bab urut dagu tue rasanya memnag betul jugak kak :)

    ReplyDelete
  8. Insya Allah klu rajin nanti kak Nurul nak amalkan....

    ReplyDelete
  9. huhuhu x sempat lahh
    kalau basuh dan urut2 tuu kalau ingat huhu

    ReplyDelete
  10. i have double chin too...nak tunduk pun rasa segan..kalau berjalan je,mesti chin up! lepastu org kata mcm bagus je..hahahahah

    ReplyDelete
  11. thanks for the tips. hee. nak bagitau kawan jugak. ;)

    ReplyDelete
  12. org kata teknik bwh dagu tu bekesan :)

    ReplyDelete
  13. masa tengah baca ni dah praktis terus haha. tak tau la esok buat lagi ke tak? sambil baca entri, mulut duk muncung sebut vocal hihi

    ReplyDelete
  14. nie yang nak urut jugak nie hehehe

    ReplyDelete
  15. wahh nice tips! bru dok berangan bila la nak ada bekung kat dagu. hahaha.

    bole cuba ni.

    ReplyDelete
  16. akak cuba je petua tu..ikut mana yang akak rasa senang..tapi yang penting suami tetap sayang kan :)

    ReplyDelete
  17. bukan dagu je berlapis ...perutpun berlapis gak ni uwaaaaa

    ReplyDelete
  18. haha..yang dua lapis tu la abang sayang...erk....!
    oke tak statement akak...haha..

    ReplyDelete
  19. thanks..boleh hilangkan dagu berlapis saya.. :)

    follow sini.. :)

    www.kisahsigemok.com

    ReplyDelete
  20. alamak... nak kena hilangkn juga dagu berlapis nih...

    ReplyDelete
  21. double chin ok... dari perut buncit... hihih

    ReplyDelete
  22. ok la tu dagu yg berlapis...kak fieda ni perut yg berlapis..kikiki..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE