Bedebuk Macam Nangka Busuk Daa!!

Assalamualaikum

Pagi tadi sebelum keluar dari rumah saya bergegas ke bilik air.
Elok nak keluar ja ntah tang mana silap dia bedebuk saya jatuh kat lantai dan kaki pula tertendang baldi yang kebetulan ada kat situ
 mulut pun sama riuh bunyi adoi! 
En.Ad berlari dengan pantas bertanya apa hal ni
kekekke sekali tengok macam guni beras terbalik
Kali kedua ala-ala nangka pun ada
Kali ketiga tengok sah-sah bini sendiri kekekke
Lantai licin sebab sebelum tu Iqbal mandi sambil main sabun
Makanya yang jadi mangsa mamanya
nasib la tak cedera kat mana-mana
kalau tidak ha tak berasap la dapur tu ^_^

*** Sesekali teringat ngeri. orang tua-tua kata kalau jatuh kat bilik air ni bahaya.boleh bawa maut ( itu hanya cakap-cakap orang tua, tak pasti kesahihannya) yang penting hati-hati walau di mana kita berada ^_^

52 comments:

  1. ya allah... siannye...
    kadang2 mmg kena banyak berhati2 masuk bilik air lepas anak2 mandi.. sbb diorang tak jiruskan bekas2 sabun tu.. dan kadang2 ada plak sabun atas lantai.. saya pun kalau masuk bilik air mr mama pesan banyak kali.. tengok dulu kot2 ada sabun.. risau dia tengok mak labu ni asyik ulang alik bilik air.. tak dan nak kering.. eheheheh

    >> hope tak de apa2 serius ye... take care lain kali..

    ReplyDelete
  2. Kasihannya. Harap-harap tak serius. Lain kali kene hati-hati akak.

    ReplyDelete
  3. alolo kesiannye akak . .hehe tapi qira pernah dengar gak org2 tua ckp kalau jatuh bilik nie bahaya sikit . .

    ReplyDelete
  4. nasib baik tak apa-apa,...memang anak2 suka main sabun,..kita yg kena sll hati2...

    ReplyDelete
  5. Sebab bilik air juga salah satu tempat syaitan suka duduk Syeila. Sebab itu nak buang air pun kena tutup kepala.

    Nasib baik tak apa-apa.

    ReplyDelete
  6. seb baik xde apa2, next time more hati2 ye!

    ReplyDelete
  7. Mmg menakutkan, jatuh bilik air. Walau apapun, hati2 ya pas ni.

    ReplyDelete
  8. alahai kesian akak...nasib baik tak cedera. Lain kali hati-hati yer kak :)

    ReplyDelete
  9. salam aidiladha kak..

    ala kak naper sampai jatuh tu..tu la klu jth biik air ni bahaya sikit kan

    ReplyDelete
  10. alolo. bengkak tak syg? kena hati-hati k,

    ReplyDelete
  11. lorrr siannya dia..bila lepass mst tergelak sorang² kan..hahaa

    ReplyDelete
  12. huishhhh. bahaya tu dear. hati hati tau lenkali. ;)

    ReplyDelete
  13. nasib baik xde cedera kat mana2...
    cakap2 org tua tu mungkin kalau kita terantuk kat sink ke, jatuh terlentang ke, itu yg bahaya

    ReplyDelete
  14. mesti ur hubby tgk kesian tp nak gelak pon ade kan kak..hiks..

    ReplyDelete
  15. Adehhh!! Myra puk terasa sakitnya, penah jugak jatuh dalam bilik air terhantuk di belakang kepala, mujur takdak pape..

    Take care ye kak :D

    ReplyDelete
  16. hihihi..ati2 ye kak pasni...pelan2x msuk blik air :)

    ReplyDelete
  17. iskk nasib baik xde ape2 BAHYA laa kak..
    lepas ni tolong lebih berhati2 ye ;)

    ReplyDelete
  18. Aduh...akak pernah jatuh kat surau lowyat 2 thn sudah sampaisekarang ada rasa..

    ReplyDelete
  19. bahawa kalau jatuh terduduk... boleh effect pinggang.. harap2 takde apa2

    ReplyDelete
  20. as salam

    hati2 ey..silap jatuh mcm2 boleh jadi..alhamdulillah selamat.. :)

    ReplyDelete
  21. cian nyee sis... sabar lah naaa... tp skt kan jatuh tu... sy pun penah rasa jatuh mcm tu..

    ReplyDelete
  22. bilik air klau lantai licin mmg bahaya.. risau jatuh kena bucu tajam, erkk...

    ReplyDelete
  23. adoi... sakitnya.... memang kena pastikan next time bila anak2 dah abis mandi kena jirus dengan air... air sabun mmg bahaya...

    ReplyDelete
  24. betul....memang bahaya...

    kat tempat ayie berapa org dah yg lumpuh atau meninggal sbb terjatuh dlm bilik air...terutama peringkat usia emas...

    bahaya amat bahaya...kena hati2...seelok2nya lantai bilik air jgn pasang mozek yg licin...biar kasar x per....

    ReplyDelete
  25. Kalau demam tu baik jumpa doktor buat x-ray...kot2 ada tulang retak ke...terseliuh!

    Moga tiada apa-apa...

    ReplyDelete
  26. aduhhh jatuh bilik air dikk
    mak aihhhh sakit tuu
    kalau ngandung dah melarat sakitnyaa
    kalau tidak , takut sakit di belakang hari huhuhu

    ReplyDelete
  27. mmg bahaya tau...

    berhati2 next time yer...

    ReplyDelete
  28. paling kurang sakit montot kak....hehe

    ReplyDelete
  29. Pakailah selipar Asadi. ha3. tetiba jadi promoter lak. :p

    ReplyDelete
  30. syukurlah xde pape kan kak syiela huhuhu..

    ReplyDelete
  31. yang buatkan dia bahaya sebab lantai bili air licin. dan lagi merbahaya kalau terhantuk kat bucu.. biasanya bucu jamban

    ReplyDelete
  32. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  33. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  34. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  35. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  36. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  37. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  38. adehhh... mmg kena hati2 lain kali.

    ReplyDelete
  39. kalau org tua yg ada darah tinggi mmg bahaya jatuh bilik air ni, boleh strok... tp kita org pompuan pon bahaya gak, punggung tuu.... mcm urat ada..hee...

    p/s : skang ni sakit lagi ke x?

    ReplyDelete
  40. Kesiannya. Tapi kalau orang tua2 yang jatuh, tu yang bahaya sikit. Jangan dibiarkan, nanti memudaratkan

    ReplyDelete
  41. Nasib baik xde apa2.....
    Selalu jugak dgr org jatuh bilik air dan membawa maut.

    ReplyDelete
  42. nsb baik tak ape2..mmg kak fieda dgr org kata pun mcm tu..bahaya jatuh dlm bilik air ni..

    ReplyDelete
  43. Kesian Syiela..risau plak takut jd cam M ni..sebab terhempas camtu, tulang belakang M bermasalah..

    ReplyDelete
  44. Ya Allah.. siannya akak... take care ye kak..

    ReplyDelete
  45. hati2 kak! ya Allah nasib baik tak jadi apa2 :/

    ReplyDelete
  46. sian akk. hati2 lps ni ye. hehe. kne check blik mndi dlu after dorg mndi. :)

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE