Budak Maut di Hempap TV

Assalamualaikum

Kejadian berlaku ketika anak bongsunya itu bermain-main dengan pakaian yang dimuatkan dalam laci almari setinggi satu meter di dalam bilik tidur yang turut menempatkan televisyen bersaiz 29 inci (73.6 sentimeter).


“Saya dan suami ketika itu berada di dalam bilik sementara dua lagi anak kami berusia lima dan lapan tahun bermain permainan komputer di dalam bilik saya.



“Tiba-tiba saya terdengar bunyi benda jatuh dan terus berpaling ke arah Haris sebelum terkejut apabila mendapati peti televisyen sudah menghempapnya,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Ampang, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, kanak-kanak terbabit Haris Hariz Khairil Anuar meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Ampang.

Ini yang paling di risaukan anak-anak saya pun rajin panjat tempat rak Tv tu.sangat risau.Selalu saya nasihatkan dorang tapi selalunya bagai angin lalu je. Masa kita cakap tu diam la kejap elok pusing belakang je mula la buat perangai balik.

Takziah pada keluarga mangsa

Sumber


42 comments:

  1. tu yang risau bila ada anak2 kecik ni. apaupun takziah utk keluarga mangsa tu!

    ReplyDelete
  2. sekrang mcm2 beloh terjadi . . takziah kpd keluarga mangsa . .

    ReplyDelete
  3. takziah untuk keluarga mangsa
    mintak jauh bende2 macm ni berlaku kat kita...

    ReplyDelete
  4. amek pengajaran atas apa yg berlaku.al-Fatihah utk arwah...

    ReplyDelete
  5. Anak-anak usia 2-5 tahun memang tengah ligat apa juga kalau boleh nak dipanjat. Sedihnya walau tahu itu ketentuan Allah.. sebaiknya cari tempat kukuh kalau masih ada anak kecik...

    Moga roh anak itu tenang di sana.

    ReplyDelete
  6. aduhai..kene cari jerijila pahni kak..yg pentng selamat

    p/s: lame takenguk kembar n big2 bro nye..selamat hari lair utk aiman n kembar kalaAU TK silap bace ritu ;)

    ReplyDelete
  7. Salam

    Langkah langkah keselamatan harus di titik beratkan ....kemalangan sering berlaku dimana-mana..tak kira tempat...

    Oh ya terima kasih sudi singgah blog tiranaAduka...
    Salam dari TA

    ReplyDelete
  8. Takziah pada keluarga mangsa, malang tidak berbau kan..

    ReplyDelete
  9. mmg risau kalo anak2 main panjat..mmg kena selalu awasi selalu sebb diaorg tengah aktif mengeksplo...

    ReplyDelete
  10. takziah buat keluarga mangsa...

    dalam rumah mmg ada byk benda yg boleh jadi sgt bahaya utk anak2 kecil~

    ReplyDelete
  11. slalu ank2 kecik yg tengah lasat..mmg perlu perhatian lebih wp dh bsr...

    salam takziah buat keluarga arwah...

    ReplyDelete
  12. takziah untuk haris...sedih bacer ni...moga kita semua lebih berhati-hati dan perlu awasi anak2 kita ketika tengah membesar ni kan...

    ReplyDelete
  13. takziah utk family arwah... risaunya.. maut xkira tmpat dah skrg kan..

    ReplyDelete
  14. kasihan nye.. ibu bapa kena awasi masa anak-anak main.
    tak pun kene letak barang-barang yang berat ni baik2.. jagan bagi mudah terjatuh.. takziah..

    ReplyDelete
  15. ya Allah takziah kpd keluarga mangsa.. tempat jijah pon ada 1 kes meninggal juga kena hempap tv..huhuhu

    adik ipar jijah dulu pon pernah kena hempap tv n almari.. tp Alhamdulilah takde ape2.. tapi dia "anak istimewa" mungkin Allah jaga dia...

    ReplyDelete
  16. Anak kecik mmg lasak
    Kena ambil perhatian

    ReplyDelete
  17. Al-Fatihah..ehem susah juga nak pantau kanak2 ni kan..bahaya juga tv ni blh menyebabkn kematian.. :(

    ReplyDelete
  18. isk...malang sungguh tak berbau kan...

    ReplyDelete
  19. memang merbahaya TV lama yg besar2 ni.

    ReplyDelete
  20. takziah unk keluurga adik ni
    kesiannya

    ReplyDelete
  21. kdg keluarge kene peka

    mmg da takdir tp still kalo berhati2 kn lebih elok untuk kluarga2 lain

    ReplyDelete
  22. tu la jadi peringatan untuk kita semua yg ada anak kecik..Pekabo syiela..lama Pok Nik tak jalan sini

    ReplyDelete
  23. Ya Allah...itulah yg paling kita ibu2 ni risaukan kan....takut sekiranya tjadi pada anak2,sama2 lah kita bwaspada demi keselamatan anak2..dan sentiasa beringat....dan smg Allah sentiasa memelihara anak2 kita dr perkara yg x diingini...

    ReplyDelete
  24. salam kenal dari saya..

    http://lovelyberryintheblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Allahuakbar.. risau pula bila baca entry nie.. semoga tiada perkara buruk berlaku dalam keluarga kita.. amin..

    ReplyDelete
  26. takziah.....

    saya letak tv yg kedabak besar atas tempat tv yg rendah sahaja,...jadi mia sure tak leh panjat....

    kita kena lbh prihatin kalau ada anak kecik kan...

    ReplyDelete
  27. allah2.. innalillah.. herm. takutnye.. semoga keluarga tabah dan redha.. syurga menanti..

    jom baca kejap.. =)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/10/apa-tanda-bersyukur.html

    ReplyDelete
  28. takziah utk keluarga mangsa...risau baca berita nih...kita sbg parents kena jaga2 juga kan

    ReplyDelete
  29. salam syiela..ada juga baca artikal ni..kesiannya..menjadi pengajaran buat semua.

    ReplyDelete
  30. Tengok jugak berita nie pagi semalam . Takziah buat keluarga .

    ReplyDelete
  31. kasihan.. macam mana la boelh jadi macam ni.. sama-sama jaga anak-anak kite..

    ReplyDelete
  32. sian kan..insyallah ahli syurga dah dia..

    ReplyDelete
  33. huhuhu..seriau bila baca paper pasal budak tuh ..

    ReplyDelete
  34. mmg bahaya..mcm2 yg kita tak jangka boleh jadi kan.padahal depan mata jer tu..

    ReplyDelete
  35. KAk Nurul pun risau nie sbb tv rumah tu besar dan berat,tv lamalah katakan.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE