Kini Mak Berkerusi Roda

Assalamualaikum

Semalam saya bergegas balik kampung menjenguk mak di kampung. Baru je minggu lepas kami balik jennguk pak yang mengalami sakit dada dan di wadkan.Selepas pak keluar wad kini mak pula.

Ceritanya begini.Selalunya dalam pukul 12 tgh mak akan lepas kat luar.Di situ pak ada buat pangkin aka pagola hehehe pagola la sangat! Kami memang sangat suka lepas kat sini sebab angin dia memang best.Mak pula sekarang ni suka duduk kat sini. Memandangkan sekarang dah lepas time menuai jadi selalu orang akan pancing ikan.Jadi mak pun sama.Dia duduk kat atas pangkin ni dan pancing ikan.Bila masukm waktu zohor ntah macam man dan mungkin juga benda nak jadi.Masa berjalan tu mak terjatuh.Nasib la bukan mak sorang kat situ. Ada yang lain.dorang la tolong papahkan mak masuk ke dalam.

Masa kami jengguk mak semalam nak ke mana pun mak terpaksa bergerak menggunakan kerusi roda.Kaki kanan mak memang tak boleh bergerak dan agak bengkak.Bila kami ajak ke klinik dia berkeras tak nak pergi.Jadi hanya memanggil paklang untuk tengok keadaan kaki mak.Alhamdulillah menurut pak lang tiada sebarang kecederaan serius seperti patah atau retak. 

Semasa saya menolak mak untuk ke bilik air seperti biasa hero besar saya Aiman dan Iqbal pun sibuk juga nak tolak.Tapi saya tak kasi.Saya cakap kang Aiman ngan Iqbal tolak tok kuat.Nanti tok jatuh camner, mesti dia sakit.Tau Aiman Jawab apa.Takpa mama nanti Aiman tolak laju-laju pastu bila tok rasa nak jatuh tok terbang tau macam ultraman nak terbang ke langit tu.Alahai sayang hari tu duyung hari ni Ultraman  pulak.Sabar jelah...


*** moga mak cepat sembuh. Kesian mak nampak sangat tak selesa berkerusi roda

31 comments:

  1. la kesiannyer mak akak..nasib xder yg serius yer..moga mak cpt sembuh k......tu la hr tu ayah akak kan skang mak pulak nk buat mcm mn benda nk jd....kita kena redha seadanya kan

    ReplyDelete
  2. alahai..suruh tok jadi ultraman ye aiman..hihi
    moga mak syiela cepat sembuh..ingsyaAllah

    ReplyDelete
  3. Semoga mak akak cepat sembuh yer . .

    ReplyDelete
  4. moga mak syiela cepat2 sembuh ye.

    ReplyDelete
  5. Samalah macam mak lily..masa balik raya haritu kaki mak dah bengkak koz jatuh dari tangga..terseliuh nak nawa p klinik bekeras jer tak nak...

    Moga mak akak cepat sembuh...alahai Aiman sempat buat lawak lagi.. ^^

    ReplyDelete
  6. siannya..orang tua selalu camtu,liat sangat nak g klinik, kita risaukan dorang.tp kalau nampak teruk,bawak je.btw moga mak akak cepat sihat.

    ReplyDelete
  7. Harapnya tak ada patah atau muscle tear Syiela sebab tak jumpa doktor kan bimbang juga. Kalau berterusan baik jumpa doktor jugalah Syiela... kesian kan.

    Cucu bertuah nak nenek terbang ye hihi..

    ReplyDelete
  8. mudahan mak sis cepat sembuh, sama2 kita doakan, insyaAllah.

    ReplyDelete
  9. bersabarlah semua ujian tu, moga emak & abah kembali sihat ye

    ReplyDelete
  10. mudah-mudaha mak cepat esmbuh seperti sedia kala Insyallah Amin..
    yang pasal aiman ni eeee cute kan mcm2 dye tu hikhikhik

    ReplyDelete
  11. semoga mak cepat sembuh ye.. rajin2kan berdoa padaNya. minta bantuan dariNya..

    ReplyDelete
  12. moga mak cik cepat sembuh..bila dah berusia ni..macam penyakit mendatang....anak2 kalau tak sabar melayan ibu ayah, kasihan...esok2 kita pula bakal tua...

    ReplyDelete
  13. ler kesiannya dah berumur tp jatuh camtu..semoga mak syiela cepat sembuh ya..bertuah punya cucu cakap ultraman..haha..

    ReplyDelete
  14. semoga makcik cepat sembuh...teruskan berdoa yer...

    ReplyDelete
  15. semoga makcik cepat sembuh...teruskan berdoa yer...

    ReplyDelete
  16. Semoga mak Syiela cepat sembuh ya....

    ReplyDelete
  17. alahaii aiman ni... pandainya dia menjawab... suh terbang ca, ultraman plak.. :-)

    btw, moga mak akak cpt2 sembuh kembali kepada keadaan asal...

    ReplyDelete
  18. saya doakan makcik segera diberi kesembuhan ye supaya dpt nk beribadah dengan selesa dan sempurna...harap makcik sabar dgn ujian ni...

    akak simpati syiela...

    ReplyDelete
  19. semoga mak cepat sembuh dan berbaktilah pada ibu...

    ReplyDelete
  20. semuga mak syiela cepat sembuh..insyaallah..

    ReplyDelete
  21. alahai kesian mak akak..semoga cepat sembuh

    sempat lagi aiman ingat kat ultraman eh..hehe

    ReplyDelete
  22. moga mak syiela cepat sembuh...

    ReplyDelete
  23. moga mak cepat sembuh dan sihat selalu.....:)

    erm pandai dia jawab ye apa mama dia cakap....hehee bijak.

    ReplyDelete
  24. InsyaAllah mudah mudahan mak akak cepat sembuh dan sihat ye..

    ReplyDelete
  25. alahai kesian pulak baca kisahnya...semoga mak terus tabah hadapi dugaan...dan cepat sembuh..

    ReplyDelete
  26. alahai... jijah doakan moga mak akak cepat sembuh.. Amin..

    ReplyDelete
  27. moga2 mak syiela kembali sihat ye..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE