Kisah Dable H Suntik Setahun

Assalamualaikum

Ahad baru ni si kembaq di bawa ke klinik.Rutin biasa adalah timbang dan memantau perkembangan dorang.Ketika Hazim di timbang jarum menunjukkan 9 kg.Ya Allah terkejut saya.Patutla bila kendong terasa sangat hehhehe.Yang Haziq pula tiada peingkatan berlaku huhuhu.Tetap maintain 7kg.Dan graf menunjukkan yang dia kekurangan zat makanan.Aduhai pulak padahal Haziq makan je semua benda tapi dia ni lasak sikit sekarang ni.Haziq di bekalkan multi vitamin.Harap-harap elok la berat dia nanti :)

Kemudian dorang kena suntik pulak.Untuk umur setahun punya.Yang bestnya ketika di cucuk tu Haziq langsung tak bunyi.Dia pandang je misi tu hehehhe tapi Hazim bunyi juga sikit :).Mungkin dah selalu sangat kot kena cucuk sejak lahir hari tu hehhehe.Jadi tak kisah dah.Kita yang tengok pulak naik risau :)

Suntikan ketika umur setahun ni adalah Vaksin Kombinasi untuk penyakit Beguk,Campak, rubella dan Cacar air akak campak.Masa misi bagitau tu En,Ad kalut tanya awat banyak sangat tu hehehe.Tapi misi cakap jangan risau memang banyak tapi cucuknya sekali je hhehehe.Nasib la ubatnya di campur ye kalau tidak jenuh la menahan sakit.

Mulanya ingatkan cucuk kat peha seperti biasa tapi rupa-rupanya cucuk kat bahu je hehehehe.dan mengikut misi lagi cucuk ni tak demam ye.Harap-harap tu tak demam la jugak ( doa dalam hati je).

Tapi nya bila malam Haziq dah start muntah-muntah. Itu tanda awal Haziq akan demam tapi Hazim still steady lagi hehehe.Dan tengah malamnya memang Haziq demam sampai la hari ni.Aduhai sayang cepat lega ye.mama dah dua malam tido tak lena :(

*** Maaf lambat jenguk kawan-kawan- Nanti saya jejak secara perlahan ye...


31 comments:

  1. Assalamualaikum..
    siannn.. baby mmg camtu.. kalau kena cucuk, kadang2 ada yang kuat.. tak demam.. kadang2 tu demam.. bila demam kita yg susah hati.. banyakkan tuam di tempat cucuknya.. membengkak kot.. tak pun sapukan viks.. mudah2an baik ye..

    ReplyDelete
  2. alahai..sian mama tdo xlena, cepat sembuh yer haziq

    ReplyDelete
  3. salam......

    Harap sihat sihat sejahtera hendaknya di kala komen ini di baca....

    Terima kasih sudi kongsi....penggalaman yang sedikit buat diri TiranaAduka

    ReplyDelete
  4. Syiela cuba cara kakak dulu, setiap kali sebelum injection bagi brest feed sampai puas. Maksudnya dia lepaskan sendiri nipple tu. Selepas injection bagi minum air suam biasa. Alhamdulillah anak kakak dulu ok lepas injek tak demam (ini bibik/maid kakak yg ajar)..

    ReplyDelete
  5. kdg2 anak2 yg nk kena suntik ibu yg risau lebih2kan hehehe

    ReplyDelete
  6. Kesian mama dia . Anyway semoga Haziq cepat sembuh ehh . Amin :)

    ReplyDelete
  7. la siannyer haziq..moga haziq cpt sembuh yer kak

    ReplyDelete
  8. alahai,ciannya..mmg risaukn bila anak2 demam..selalunya klau inject yg 1thn stgh tu kbykn budak akan demam ..jmput follow kmbali,ye :)

    ReplyDelete
  9. lepas setahun dah tak ada suntik2 dah kan...

    ReplyDelete
  10. js pun dpt rasa mesti demam ni kalau kena cucuk time kecik...^^
    moga cepat sembuh ye baby...

    ReplyDelete
  11. ala kesiannya haziq! hazim memang kuat..hehehe lagi kesian mamanya sebab tak cukup tidoo..

    moga2 haziq cepat sihat yer...

    ReplyDelete
  12. kesiannya dia..kena cucuk sampai demam...

    ReplyDelete
  13. Semoga cepat sembuh
    Kalau anak2 demam mmg kitsa yg x Lena nak tidur kan

    ReplyDelete
  14. anak pok nik pun macam tu jugak.. biasa la tu nak membesar..kalau orang tua panggil tu DEMAM NAK MEMBELI :)

    ReplyDelete
  15. klau misi lawa suntik ubat apa pun xpe kn, hikk.. ehh, sy plak almost nk demam, x selesa laa...

    ReplyDelete
  16. cucuk tok ksihatan ank2 xpe kak huhuhu spya x mgundang sakit mcm2 nnt dikemudian hari..

    ReplyDelete
  17. samleh kite kak tak tido malam anak demam..merengek..aduhaiii

    ReplyDelete
  18. moga haziq cpt smbuh.. sian siap muntah2 lagi yer..

    ReplyDelete
  19. moga haziq cpt smbuh.. sian siap muntah2 lagi yer..

    ReplyDelete
  20. Mudah2an cepat sembuh yer..
    Ciksu doakan ...

    ReplyDelete
  21. xpe kak. family 1st. kmi paham. :)

    hope demam haziq cepat reda.

    ReplyDelete
  22. Semoga haziq cepat sembuh,sian ngan Syiela x lena tido 2 hari nie.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE