Mengandung 9 Bulan Tapi Ghaib

Assalamualaikum

Masa balik berkhatan hari tu heboh kat rumah cerita tentang kandungan yang hilang.Saya tanya la mak ( mak mertua) yang orang2 dok cerita tu siapa?

Bila mak ingatkan balik baru saya ingat.Sebelum ni mak ada cerita yang anak kepada anak sedara mak tengah mengandungkan kembar ( sama macam kami ) ni anak sulong dia.Memang dorang sangat happy la kemudian mak kata kalau cara mak tengok perut tu macam perempuan.Dia pun cakap bila scan memang nampak kembar perempuan. Bila dengar perempuan mak pun meng'offer'diri untuk ambil salah satu kembar tu.Tapi manala dia nak bagi kan.Susah payah dia bawa dalam perut tentunya dia nak jaga sendiri.Masa tu dah nak sampai masa dah cuma menunggu hari kata orang.

Tapi bila kenduri hari tu sedara lain dah sampaikan cerita yang si kembar tu dah hilang dalam perut.Kesian dorang.Memang  sangat sedih.Tapi kami tak sempat nak melawat.Sibuk sangat 'berkepit' ngan Aiman.Lepas tu cerita ni tersiar di Harian Metro dan Sinar Harian kalau tak salah. Bila tersiar cerita ni mula la ada yang komen bukan-bukan.

Lepas tu hari ni saya ada terbaca kat SINI yang cerita dia mengandung tu palsu.Ya Allah dugaan lagi buat mereka.Dah la bayi lesap kemudian di tuduh mereka cerita palsu. Yang Herannya kan semua bukti bagaikan hilang seolah-olah dia tak mengandung dan tak pernah buat rawatan kat mana-mana pusat kesihatan.

Bagi saya cerita ni betul tau sebab mak sendiri yang tengok (pegang perut saya tak pasti) sebabnya masa tu mak kata dorang bercerita tentang ahli-ahli kembar di dalam keluarga kami.

Hentikanlah kutuk keluarga mereka.Mereka dalam keadaan tertekan. Dah la bayi hilang orang sekeliling pula mencemuh.Namun semua orang kampung memang simpati pada mereka. Mereka sekeluarga dan orang kampung situ tau yang cerita ni benar bukan sakit jiwa dan bukan omongan kosong semata-mata

Yang pastinya ini adalah ujian buat mereka.Moga mereka tabah dah sabar menghadapi ujian ini.


*** Buat Ibu Kembar kalau baca post ni.. komen dan tinggalkan link sekali ye.. sebabnya saya tak dapat nk jejak kembali.. maaf ye!

43 comments:

  1. salam syiela..
    tumpang sedih dgn berita ni..mmg ada dengar dan tengok berita tv pasal bayi hilang ni.. dah tu tup2 keluar pulak cerita yg dia tidak hamil.. betul tu, hanya yg tahu kisah sbenar je yg tahu dan hnya yg merasa mnanggung sedih ni...:)

    ReplyDelete
  2. slm syiela.. Ooo jd yg kat paper tu pn slh la ye.. haihhh.. konpius jdnya.. mcm2 kejadian alam ni kn??

    ReplyDelete
  3. sy pun ada baca kisah nie..sedih sgt, harap diorg sekeluarga tabah..

    ReplyDelete
  4. hairan jg mcm mana semua rekod-rekod tkde ye??

    ReplyDelete
  5. Ada bc jgk. Siannya kt dia sbb dorang kata mmg dia xpeknen.cmne sgla bukti blh ilg ek?

    ReplyDelete
  6. saya simpati sangat pada mereka...xbaik tau kata dia tipu....cian dia...

    ReplyDelete
  7. Ye ini smua kuasa Allah..
    Na poun ade bace mcm2 dyeorh ckp pasal kes ni..
    ckp perempuan ni berangan laa apa lahh..
    Kesian kt keluarga tu..org yg taw menuduh dan mengutuk mcm2 tu..belum terkena lagi kat sedara mara mereka..nty dah terkena baru taw terduduk diam.. (minx jauhkan dari smua ni Amin..)

    ReplyDelete
  8. alahai, siannye keluarga tu. tak perlu lah komen macam-macam. tu aniaya & fitnah nanti. buat keluarga, semoga tabah.

    ReplyDelete
  9. entah ape2 kan manusia nie
    bab2 ngandung nie dia boleh cakap org tipu2 lak
    x kena ke dia .. hurmm kalau kena kan bagusss biar dia rasa macam mana perasaan nyaaa

    haaaa betul ada yg komen yg cakap tuu org yg x pernah ngandung dan jeless koot .. haaa kan ..

    ReplyDelete
  10. macam tak logik tapi kat sini pun pernah berlaku hal yang sama.

    ReplyDelete
  11. hebat nye dugaan utk dorg. moge tabah selalu.

    ReplyDelete
  12. Ya Allah! berat mata memandang berat lagi bahu memikul...kesian ibu itu n keluarganya.. dugaan sungguh..moga keluarganya tabah hadapi..

    ReplyDelete
  13. hanya Allah yg tahu ..moga depa sabar

    ReplyDelete
  14. Ini memang kisah benar dan dah banyak berlaku...

    ReplyDelete
  15. Banyak dah dengar cerita mcm ni...tak mustahil..

    ReplyDelete
  16. yang mana mengutuk dorang tu, bila dah terkena kat batang hidung sendiri baru dorang akan terdiam...

    ReplyDelete
  17. kesiannya. ada kemungkinan pun boleh jd mcm tu kan. hmm..

    ReplyDelete
  18. ad tgk berita .. ank kembar pulak tu . ish

    ReplyDelete
  19. Semuanya bleh terjadi ngan izin Allah kan Syiela..

    ReplyDelete
  20. Allahu Robbi. kesiannya.. :'( moga ibu & keluarga tersebut d beri kekuatan !

    ReplyDelete
  21. Ya Allah... siannya dia.. kwn saya pun ada gak jd baby ilang ni...

    ReplyDelete
  22. xkira betul atau tidak orang tu sendiri je yang tau.tapi pe yang yaya taw, smua pkra ade mksd tsirat dan rhsia tersendiri yg kita xtaw..yg penting jauhknla diri kita dri pkra2 yg boleh majauhkan iman kita dgn Allah, dan sentiasa ingat Allah spya mkhluk2 lain yg kita xnmpk ni xkan msuk cmpur dalam khdupan kita..Insyalh..=)

    ReplyDelete
  23. mmm... benda yg tak dapat difikir oleh logik akal tp sbenarnya memang berlaku..
    kan?

    ReplyDelete
  24. semoga beliau dan keluarga beliau tabah
    semua ni dugaan

    ReplyDelete
  25. Kasihan dgn ibu itu,harap dia tenang dan x tertekan dgn keadaan ini.

    ReplyDelete
  26. sangatlah dugaan..hanya Allah yng Maha Mengetahui segalanya..

    *sy dtng follow sini*.. :)

    ReplyDelete
  27. MMG KESIAN..ADA JUGAK ORG KPG BUI DULU ALAMI KES MACAM NI

    ReplyDelete
  28. pernah juga dgr cerita2 mcm ni sebelum ini

    ReplyDelete
  29. salam syiela..subhanallah..kesiannya..kalo dulu2 pernah la dgr cite camni..tapi zaman la ni pun ada terjadi juga ye..mungkin ada hikhmah disebaliknya..

    ReplyDelete
  30. kesian dia kan..penah jg cerita mcm ni...tp xtau la betul ker x...

    p/s:kak wani dh dpt hadiah tq tau :-)

    ReplyDelete
  31. as salam

    simpati..moga ada hikmah disebaliknya..

    ReplyDelete
  32. tu la penah dgr citer yg mcm nie so xmustahil berlaku..sian dia kan..harap dapat bersabar dan penganti....huhu

    ReplyDelete
  33. hairan juga kenapa boleh jadi mcm ni.

    ReplyDelete
  34. kesiannya...dugaan besar ni
    semoga mereka tabah

    ReplyDelete
  35. dugaan bt mereka...semoga mereka tabah...blh trauma klu tak dijaga bek2x si ibu tu

    ReplyDelete
  36. semoga mereka tabah.dugaan besar, beratmata memandan,berat lg bahu memikul..n semoga Allah membalas cerita2 org yg tak sedap didengar tu..pasti semua ni ada hikmah disebaliknya..

    ReplyDelete
  37. tu la. ada baca jugak. bila bukti hilang tu la yang buat lagi orang mengata. habis misi yang check tu senyap je la. macma tak ernah check dia orang? mmg dugaan la.

    ReplyDelete
  38. Syiela..akak ada pengalaman macam ni..tp bkn diri sendiri..member satu tempat kerja.....sedar2 kandungannya ghaib..sedangkan doktor dah sahkan dia mengandung sebelum ni....dan scan pun...Semuanya tak mustahil..Kuasa ALLAH belaka..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE