7 Tips Keluarga Bahagia Dari Ust. Siti Nor Bahyah

Assalamualaikum

1. PUJI – Setiap pasangan perlu saling memuji antara satu sama lain dalam semua aspek kehidupan seperti masakan atau ucapan terima kasih apabila diberi pertolongan.
2. PELUK – Pasangan suami isteri hendaklah selalu peluk memeluk antara satu sama lain sekerap mungkin pada setiap hari kerana pelukan itu adalah belaian penuh kasih sayang.
3. PENGHARGAAN – Amalan memberi hadiah boleh menambah kasih sayang.
4. PERHATIAN – Mesti diambil berat kerana kekurangan perhatian boleh mengakibatkan pasangan terasa diabaikan.
5. PERSEFAHAMAN – Memerlukan pasangan lebih bertolak ansur dan memahami kerjaya masing-masing.
6. PERGAULAN – Pasangan suami isteri mesti menjaga pergaulan masing-masing dengan orang lain bagi mengelakkannya daripada melampaui batas, menimbulkan cemburu seterusnya membawa kepada pembabitan orang ketiga.
7. PERCUTIAN – Perlu merancang percutian berdua-duaan dengan
pasangannya di tempat yang jauh daripada kesibukan dan kehidupan rutin.
8. PERMOHONAN – Doa kepada Allah supaya merapatkan kasih sayang antara pasangan suami isteri serta dijauhi daripada godaan kemewahan dan keseronokan dunia.
Seronok tengok pasangan ni di rancangan Semanis Kurma.Dorang nampak sangat loving.Setakat ni saya tak mampu nak buat yang no.7 tu lagi huhuhu

37 comments:

  1. pergaduhan xde..bkn ke itu mengeratkan lagi hubungan haha

    ReplyDelete
  2. Tapi kakak sejak ana anak belum pernah cuti berdua. Kakak jenis tak boleh jauh dgn anaklah Syiela. Cuti dgn anak lagi best..

    ReplyDelete
  3. tips yang berguna untuk mereka yang dah berumahtangga :)

    ReplyDelete
  4. Thanx for sharing...since ada Qis belum lagi pernah bercuti berdua²an..^^

    ReplyDelete
  5. perkongsian yg berguna..thnks for sharing..sha suka kalau ustzh ni berceramah,,hehe

    ReplyDelete
  6. perkongsian yg bagus..ada juga yg dibuat tp kdg2..hehe akak kena amalkan selalu ni..
    mmg seronok tgk ustazah & suami sweet je

    ReplyDelete
  7. mudahans sama kita dapat paractikkan tip2 berguna ini.

    ReplyDelete
  8. terima kasih untuk perkongsian ni..hehehehe

    ReplyDelete
  9. thanks syiela.. ;) mama suka menonton ustazah dato` bahyah kat TV9..

    ReplyDelete
  10. tips yg baik..
    nur pun suka tgk ustaz dan ustazah ni.. :)

    ReplyDelete
  11. bab pergaulan tu mmg kena jaga betul2 kan..silap langkah pinggan mangkuk terbang sendiri nanti ;)

    ReplyDelete
  12. tips perkongsian yang baik. boleh saya amalkan lepas kawin. hehe

    ReplyDelete
  13. paling suka tengok rancangan ni...

    ReplyDelete
  14. 7P, marilah kita sama sama amalkan. aminnnn :)

    ReplyDelete
  15. setuju dgn syiela...kasih syg mereka berdua memang nampak terserlah kat rancangan semanis kurma tu...sehati sejiwa...sama2 memahami..

    mereka saling sokong menyokong...wlu ayie tgok dari segi percakapan ustazah yg lebih bijak berkata2 berbanding ustaz...

    ReplyDelete
  16. insyallah rumahtangga akan kekal bahagia jika suami isteri mengamalkan sikap camni..

    ReplyDelete
  17. suka gak tgk mereka berdua ni.

    tips ni mmg berguna :)

    ReplyDelete
  18. sy rs mcm xsggup plak nk cuti berdua dgn hubby je.. sian anak.. hihi..

    ReplyDelete
  19. blh praktik nnt dh kawen...hihihi.. :)

    ReplyDelete
  20. 10 P la ni kirenye kan. nice tips, nice sharing. ;)

    ReplyDelete
  21. mcm mana nak bercuti berdua? keluar berdua pun dok ingat anak2 je. hehehe...

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE