Ladang Anggur Tasik Beris

Assalamualaikum

Semalam selepas makan kenduri entah apa angin yang melanda kami terus kami ke Tasik Beris.Sebelum tu kami ke rumah abang saya dulu sembang sembang kejap kemudian terus pecut ke tasik beris :).

bawa juga nak sedara dua prang kekkeke ramai la anak2 saya petang semalam.Ke sana bukan apa hanya semata mata nak minum air anggur dia yang fresh tu :) sedap tau!


nampak je signboard ni hati memang sangat gembira dah.hahhaha maknanya tak lama lagi tekak akan dialiri air anggur yang fresh tu... terasa nyamannya tekak (baru berangan angan kat luar) kekkeke

Sampai je terus menuju ke kaunter beli air dan kek untuk di rembat kat situ juga :)cantik pula tengok payung payung ni


pemandangan dah lain.dulu gerai sebelah lain tapi kini gerai dah berubah ke tepi tasik tu.nyaman kena angin tasik best!

Ini budak manyak susah mau amik gambar
                                             
 sombong tak nak tengok handset mama yang cap ayam nih!
 dah senyum
ini lagi susah mau amik gambar... sayik berkepit ngan abah dia ja

 susahnya mau amik gambar dorang ni.. geram tau!
 ok la dapat camni pun
inipun kira ok gak si Haziq tengok ke saya
ada mainan kat situ apa lagi.. itu la tarikan utama budak budak ni
hazim pun seronok naik benda alah ni
habis makan dan minum.. jom kita balik
 ramai tak anak anakku :)
 Hazim sejak dapat kaki ni jenuh la nak mengejar
hasil yang di rembat anggur dan fm (siap melekat kat peti dah)
 keletihan
 sangat keletihan sebab tak tidur siang.. sampai rumah je terus landing.. lega mama ^_^


kami hanya duduk kat luar tak masuk pun... dah tak larat tengok buah anggur.sama je kan.Jadi tiap kali pergi hanya kat luar je.Orang berebut beli tiket kami berrebut beli air dan anggur serta cenderahati :)

sedikit info kalau uoll nak ke sana ye
Gerai jualan hasil dibuka dari 
9.30 pagi hingga 6.30 petang
atau hubungi
BERIS LAKE VINEYARD
(LADANG ANGGUR TASIK BERIS)
Lot 264, Kampung Ternas, 08200 Sik,
Kedah Darul Aman.
Tel : 04-4620466, H/P: 019-5667908,


Kalau uoll datang dari mana mana arah pun korang keluar tol gurun,kemudian ambil kanan dan terus je sampai la korang jumpa signboard ladang anggur ni.Dia takdak belok belok dah.Jangan risau takkan tersesesat punya sebabnya bila sampai sik mmg banyak signboard untuk kesana.

Untuk pengetahuan korang juga anggur dia sedap tau krup krap krup krap sangat rangup.Kalau teringin nak petik sendiri RM50 kot rasanya untuk 1kg. Harap sedikit info ni dapat membantu  ye 

*** terima kasih buat semua rakan blogger yang sudi berurusan dengan saya.Syukur alhamdulillah saya amat menghargainya.Alhamdulillah bisness makin berkembang :)


30 comments:

  1. umanggggaihhhhh... jauhnya nak pi petik anggur...

    ReplyDelete
  2. DA LAME XMKAN ANGGUR .. HEHE . WAHH .. SEDAP TU .. ERK ? ANAK AKAK KEMBAR KE YG LAKI2 TU ? SAME JE MUKE :)

    ReplyDelete
  3. tak pernah tau pun ada ladang anggur. thanks 4 the info ye syiela.balik kedah nanti bleh la snggah hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pulak, tahu wujudnya ladang anggur tapi tsk tahu kat mana. Hehe. So info ni mmg sgt bagus.

      Delete
  4. teringin sgt nak pi sini tapi jauhh sangat :)

    ReplyDelete
  5. semata-mata anggur? kat kedah? hana duk kedah xtau plak pasal ni.hehe

    ReplyDelete
  6. kami pernah tersesat sampai jumpa tasik beris ni tapi ladang anggur tu blm pernah pergi lagi..

    ReplyDelete
  7. sy tak penah smpy lag la kakak..hihii bila ntah nk smpynya.

    ReplyDelete
  8. bestnyeee... tak pernah pg saneee huk

    ReplyDelete
  9. Kalau dekat nak jugak pergi..hubby suka mkn anggur tapi lily tak seberapa sangat anggur...

    ReplyDelete
  10. wah..bestnya..teringin nak ke sana...

    ReplyDelete
  11. bestnya..tapi jauh pulak akak nak pegi

    ReplyDelete
  12. anna pula terasa nak main permainan yang ada kat dalam n3 ni...hiihihi

    ReplyDelete
  13. Terinigin nak ke sini tapi tak tau bila berkesempatan ;D

    ReplyDelete
  14. memang nampak menarik tempatnyer..wah kenapa kembar seorang tu asyik berdukung saja..hihi

    ReplyDelete
  15. mule2 entry da berangan nak pi.. hahaha.. tgk kat bawah.. jauhnye kat kedah.. tapi takpe.. boleh masuk dalam waiting list nak g holiday ni.. singgah tengok kembar sekali boleh? hihi.. kalau balik kampung boleh la kot p sane..

    ReplyDelete
  16. wah bestnya dah ada ladang anggur kat sana..senanglah syiela nak dptkan anggur yg fresh !!!..

    ReplyDelete
  17. saya suka fm sekarang. belum gila fm tp suka sgt la kalau ada yg terbekenan tu maunya dirembat jugak.

    ReplyDelete
  18. saya ni namanya anak kedah tp blom lg sampai ke sana ;)

    ReplyDelete
  19. nape kiutt sgt si kembar tu kak rasa nk gigit dyeorg hahahaha
    anywy kak hpy new year utk akk dan family =)

    ReplyDelete
  20. kenapa jauhhh sangatttttt T___T

    ReplyDelete
  21. ooo blh petik sendiri yer... mcm best je...

    ReplyDelete
  22. sy dh pegi jgk ari2 dgn family, tp ujan lbt sgt2...syg xdpt amek pic byk...btulla tue pick sendiri rm50/kg..mahal benor huhuhuhu

    ReplyDelete
  23. bestnyer kalau kak fieda dpt petik jugak..

    ReplyDelete
  24. wah bestnyer, happy new year juga ye

    ReplyDelete
  25. nk mkn beli jelah sssh sgt hehee..shida pon baru2 ni ade mkn gak anggur hehe..amboi sikembar..

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE