Demam Dapat Perangai Baru

Assalamualaikum

Baru ni saya ada cerita kat uoll semua kan yang Dable H demam.Tau tak lepas demam tu Mula la bermacam perangai.

Balik sebelah petang tak nak masuk rumah nak main kat luar.Kalau masuk rumah juga dorang akan meraung sekuat hati macam di pukul gitu gayanya.Jadi takmo bising2 En. Ad bawa ronda ngan motor keliling taman jadi tersenyum la dorang.Saya pula dapat masak dengan aman kat dapur ^_^

Satu lagi sekarang dorang suka berebut benda yang sama walaupun ada dua benda yang sama tapi tetap nak yang satu tu juga.Tetap nak berebut.Kalau Hazim ambik dulu kemudian Haziq akan datang dan cuba berebut juga bila dah dapat di bawa lari. Adess mokcik pening kepala...

Lagi satu kalau di pegang benda tu jangan di ambik dari tangan dia kalau tak memang meraung la jawabnya.Pastu kalau bagi balik pun tak mau dah.Semua di baling.Adess mokcik bertambah pening.

Dorang juga tak bagi mama masak kat dapur, tak bagi mandi, tak bagi kemana mana hanya duduk dengan dorang saja.Bukan duduk kat sebelah tapi buat benda lain tapi duduk dan layan dorang hhehehhe. Tapi yang bagusnya kalau mama solat dorang tengok je pastu turut sujud sama.Alhamdulillah....

Sekarang dorang agak cergas dan pantas bergerak jadi mama dan abah pun sama pantas dengan dorang... kalau tak hahahha siap la kami berdua kerjakan rumah ^__^


29 comments:

  1. saya betul² sedih kalau anak demam..lagi² kalau tgk dorang tak bermaya :(

    ReplyDelete
  2. Kakak senyum suka Syiela. Memang masa usia mereka ini serba-serbi pantas. Ligat dia kalau tak tercapai adalah yg dia buat. Tak apalah Syiela kalau tak rumah tak meriah. Masuk umur dia 3 tahun dah mula faham dah nak berkongsi...

    ReplyDelete
  3. Anak klu demam, mimpi ngeri utk kite. Heee~

    ReplyDelete
  4. hahah... karenah dia eh...
    budak bijak ni...

    ReplyDelete
  5. gituler budak2 ,.. anak2 akakpun masa kecik dulu dan sekarangpun kekadang memang bergaduhjer...
    tak nak beralah kekdahnyer....
    lama2 biasalahtu...

    ReplyDelete
  6. Dah makin cergas ya Double H skrg,lama dah x tgk gambar mereka berdua.

    ReplyDelete
  7. demam ada makna rupanya. hikhik..

    ReplyDelete
  8. hehehe, keletah anak2 kan menghiburkan, kadang2 tu nak marah tapi tak jadi silap2 boleh buat kita gelak.. itu lah permata hati kita kan...

    ReplyDelete
  9. budak kak mmg gitu haihh pening jua kepala sya huhuuu dgn prgai ank2 buah sya..

    ReplyDelete
  10. Time depa kecik la yg paling best..dah besar sunyi jadinya .....

    ReplyDelete
  11. selalu mcm tu lah kan, kalau demam mesti nak belajar benda baru..

    ReplyDelete
  12. sekarang aku dah faham kalau anak meragam macam mana...

    ReplyDelete
  13. seronokkan bila melihat anak2 yg kian membesar!

    ReplyDelete
  14. makin bsr makin byk akal ekkk..
    tp tetap seronok kan...

    ReplyDelete
  15. demam pn blh dpt prngai baru kn..

    ReplyDelete
  16. hehehehe....abis tue mama nak mandi mcm mana tue hehehehe

    ReplyDelete
  17. Saya sorang pun dah pening lg dua ;) adakala mrk ni saja je bg ujian kesabaran kat kita. Jd parents mmg kena bljr mcmana nak berdepan dgn mereka. Sebab mrk tak faham kita. Itu lah yg saya belajar dan sentiasa belajar.

    ReplyDelete
  18. bagus..tak kacau masa mama solat,siap solat lg..

    ReplyDelete
  19. As Salam Syiela,

    lama dh x singgah sini,

    mmg ada budak jenis camtu demam sbb nak dpt benda baru dia belajar..

    *nnti nak alamat ye..sbb syila antara top commentator di blog eija
    http://mamakerry.blogspot.com/2013/01/10-fm-vietnam-buat-top.html

    TQ

    ReplyDelete
  20. adeh, poning gak kepala tu,, tapi mesti mama and abah ni happy kan dapat anak lincah,,hehe..
    orang kata, lau anak ni cergas, dia cerdik,, aminn (^__^)

    ReplyDelete
  21. hehee biasala kak syiela budak2 kalo cmtu kan hehee..

    ReplyDelete
  22. biasalah dik budak2 kan
    anak2 akk yg dah besar nie punn macam2 ragam .. fenin huhuh

    ReplyDelete
  23. BUDAK2 KALAU DEMAM MEMANG MACAM TU..Ada je benda tak puas hati

    ReplyDelete
  24. budak2 gitulah.. maaf x dpat nak singgah selalu kerana kekangan waktu !

    ReplyDelete
  25. budak2 ni kalo demam mesti nk boleh pangai baru kan

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE