aiskrim malaysia 10 kupang

Assalamualaikum

Hari ni teringin pulak nak cerita tentang keletah iqbal dengan aiskrim malaysia. Baru ni ada jiran buat jual kat rumah aiskrim ni. Jadinya budak budak area ni pakat pakat berebut la membeli. Dah kawasan ni takda kedai.

Jadi si Iqbal ni sama menyibuk nak membeli.

Iqbal : mama nak beli aiskrim malaysia
Mama : Pergi tanya makcik tu berapa satu
Iqbal : berlari kerumah rumah tu dan kembali dengan  bersungguhnya bagitau satu batang 10 kupang
Mama : aik 10 kupang.. mana bahasa la dapat ni
Iqbal : Makcik tu kata 10 kupang
Mama : hahahaha 10 sen tu Iqbal silap dengar ni
Iqbal : betoi mama 10 kupang.
Mama : ok lah ambik duit ni... dalam hati ragu ragi takkan juai 10 sen je murahnya
Iqbal : lepas makan sedap la mama aiskrim 10 kupang ni. nk beli lagi boleh tak
Mama : cukup cukup esok pula.. kalau nk makan banyak lain kali tak boleh beli lagi dah
Iqbal : ok

Tiap tiap petang mesti la si Iqbal ni nak memmbeli aiskrim 10 kupang ni


Ni la rupaya aiskrim malaysia beharga 1o kupang tu ^_^.Alahai anak.....

23 comments:

  1. aloooo..lama x dpt makan aiskrim ni..x de jual la kat sini

    ReplyDelete
  2. Sedap eskem mesia ni. Sib baik bukn peminat eskem. Kat umh x leh nk buat eskem mesia ni sbb nti ank2 keje mengangkut je. Baik x de drpd ada.

    ReplyDelete
  3. Syiela kalau anak suka baik buat sendiri. Kakak selalu buat sendiri kadang bila budak mengaji kakak bagi - tapi kakak tak jual sekadar tak nak anak beli.

    ReplyDelete
  4. dapat perisa kacang merah sedap ni...

    ReplyDelete
  5. dulu2 mak js slalu buat...time blk skolah pasti cari benda ni dlm freezer...hikhik

    mmg sodappp..time panas2

    ReplyDelete
  6. Bukan 10 kupang... Sekupang sama dgn 10 sen... Kalau 10 kupang sama dgn seringgit... Hehe.... Sy org kupang... Hehe...

    ReplyDelete
  7. hehee teringat mak jijah buat aiskrim 10sen ni..hee

    alaa apa kata akak buat je..kan senang..xpayah beli2..hee

    ReplyDelete
  8. 10 sen tu mmng murah sangat..kat tempat akak rega dah jadi 30 sen sebatang.....

    ReplyDelete
  9. amboi sedapnya....:)
    dulu masa kecik2 pun saya suka makan aiskrim malaysia nie..

    10 kupang..? murahnya..:)
    dekat tempat sy niem sekrang harga dia dah 30-50 kupang...

    ReplyDelete
  10. Ingat waktu sekolah dulU....fav akak ais krim bubur kacang

    ReplyDelete
  11. macam2 kaler ada. mesti sedap tu. murahlah kalau masih sekupang sebatang. kat sini kalau tak 20 sen atau 30 sen.

    ReplyDelete
  12. dulu2 bunda pernah buat jual..paling laku perisa santan kacang hijau dan asam boi..

    ReplyDelete
  13. murahnye..
    kat sini 20 sen...

    10 sen dah takde orang jual

    ReplyDelete
  14. 10 kupang tu murahlah..kat sini 20 sen!

    ReplyDelete
  15. sedap ni kak kecik2 dulu selalu makan. hehe..

    ReplyDelete
  16. lama tak makan aiskrim ni.. :)

    sepuluh kupang yea..
    hihi

    ReplyDelete
  17. sekupang? murahnya! kat sini dah laa kontot...jual 1, 2-3 kupang. sedihh betull.. huhu. minat ais nie dari kecik sampai sekarang. XD

    ReplyDelete
  18. hihi,...mesti comel...kt area uma tirah dh jual 20sen

    ReplyDelete
  19. sekupang!! hehee

    rindunya zaman makan eskrem ni kak...

    ReplyDelete
  20. Ni la eskrem masa M kecik2 dulu...paling M suka perasa bubur kacang

    ReplyDelete
  21. sedapnya...dulu2 zaman kecik kakak kita selalu buat aiskrim jual kat kampung..dulu 5 sen ja satu..ehehe

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE