Demam Dapat Perangai Baru

Assalamualaikum

Baru ni saya ada cerita kat uoll semua kan yang Dable H demam.Tau tak lepas demam tu Mula la bermacam perangai.

Balik sebelah petang tak nak masuk rumah nak main kat luar.Kalau masuk rumah juga dorang akan meraung sekuat hati macam di pukul gitu gayanya.Jadi takmo bising2 En. Ad bawa ronda ngan motor keliling taman jadi tersenyum la dorang.Saya pula dapat masak dengan aman kat dapur ^_^

Satu lagi sekarang dorang suka berebut benda yang sama walaupun ada dua benda yang sama tapi tetap nak yang satu tu juga.Tetap nak berebut.Kalau Hazim ambik dulu kemudian Haziq akan datang dan cuba berebut juga bila dah dapat di bawa lari. Adess mokcik pening kepala...

Lagi satu kalau di pegang benda tu jangan di ambik dari tangan dia kalau tak memang meraung la jawabnya.Pastu kalau bagi balik pun tak mau dah.Semua di baling.Adess mokcik bertambah pening.

Dorang juga tak bagi mama masak kat dapur, tak bagi mandi, tak bagi kemana mana hanya duduk dengan dorang saja.Bukan duduk kat sebelah tapi buat benda lain tapi duduk dan layan dorang hhehehhe. Tapi yang bagusnya kalau mama solat dorang tengok je pastu turut sujud sama.Alhamdulillah....

Sekarang dorang agak cergas dan pantas bergerak jadi mama dan abah pun sama pantas dengan dorang... kalau tak hahahha siap la kami berdua kerjakan rumah ^__^


Tiada lagi dagu berlapis

Assalamualaikum

Dulu kan saya pernah buat entry ni cara nk hilangkan dagu berlapis sebabnya masa tu dagu saya berlapis.. tapikan amatlah malas saya ni.

Bagi petua segala macam tapi semua tak di amalkan.tahu tak camner dagu saya kembali normal.Hehehehe saya sapu FELINNA INCHLOSS tau uoll.Mula mula tu agak teragak agak juga nk letak ke tak.. banyak kali pula pikir kat situ.Akhirnya baru ni saya buat keputusan untuk letak...

Dalam masa beberapa hari je dagu kembali kepada keadaan asal.Alhamdulillah takde la mokcik nak malu lagi lepas ni hehhehehe... tak nak tunjuk gambar...tak lawa mana pun kekekeke Kalau berminat nk mencuba meh dapatkan dari saya sms kat sini 012 4003624 @ boleh like page https://www.facebook.com/syielashoppe  hehehe sempat lagi nk beriklan maap ye ^_^

Ok ni nk cerita saya sedikit tersentuh pada sambutan maulidur rasul hari tu.Dalam ramai ramai yang menyertai perarakan di kawasan bedong sungai petani ni saya ternampak seorang nenek yang di tolak cucunya (berkerusi roda). Saya terharu tanpa kata sehingga nak mengalir juga airmata.Tahniah pada cucunya itu kerana sanggup menolak neneknya sehingga habis perarakan itu..

Cukup terharu bila tengok budak tu dan neneknya.. serasa tak nak alihkan pandangan ke tempat lain pulak. Seharian asyik pemandangan yang sama bermain di mata 






DrSneez Krim Selsema Dan Resdung

Assalamualaikum

Selepas saya pos Entry Demam+Selsema+batuk hari tu saya ada mention yang saya sekeluarga menggunakan DrSneez. Ramai juga yang bertanyakan DrSneez tu apa,tak pernah tau pun sebelum ni.OK mai rapat rapat dekat dekat ye tuan tuan dan puan puan.Saya nak story sikit pasal DrSneez ni.

Kalau uoll rakan saya yang syoran saya guna DrSneez ni.Masa tu kan saya selalu pos kat sini yang Si kembar Dable H tu selalu kena flu dan selalu juga melarat sampai kena ambik nab.So dia syorkan saya pakai DrSneez ni.Saya beli satu tib dan pakai ngam2 tahan setahun dan habis.. hehehhe jimatkan.Sebabnya dia sapu sikit je kat hidung.Kadang kadang saya tumpang bila resdung menyerang ^_^

Ni sedikit Info tentang Krim DrSneez ni

Krim Drsneez menggunakan Teknologi Thrudemal-Teknologi Resapan Terkini yang 

dibangunkan di Malaysia. Hanya sapuan yang sedikit diperlukan untuk mendapat 

kesan diperlukan.

Kegunaan krim drsneez:

1. Melegakan selsema & hidung berair

2. Meleg
akan hidung tersumbat

3. Melegakan batuk akibat kegatalan tengkok

4. Mengurangkan kahak

5. Mengecutkan jerawat

6. Merawat gigitan serangga

7. Melegakan gatal2 sekitar mata & t
elinga

8. Merawat resdung

SESUAI UTK BAYI, KANAK-KANAK & DEWASA

Cara guna:

Selsema sapu bila perlu

Batuk sapu pada leher (kawasan lekuk di leher)

Kahak sapu pada dada

Sapu pada Jerawat & gigitan serangga

Resdung sapu berterusan 2 kali sehari pg & malam pd kawasan t zone.


kuantiti yang diperlukan untuk setiap sapuan.Ini untuk dewasa ye.kalau baby nipis nipis je.



Harga : Rm50 kuantiti 10ml Berminat sms 012 4003624... 

nak info lebih panjang lebar lagi korang klik page fb kat sebelah tu.. kemudian korang klik

 album DrSneez... korang view gambar satu persatu...kebanyakan info ada di sana ye ^_^



Pada saya kan.. kalau korang ada resdung dan ada anak anak kecil tak rugi beli

 DrSneez ni.RM 50 je tapi tahan lama sebab kuantiti yang kita gunakan tu 

amatlah sedikit.Nak nak pula kalau anak anak yang dok kat taska/nursery 

memang mudah berjangkit selsema ni

COD area SUngai Petani dan Gurun serta kawasan sekitar.. bagi kawasan alor
.
 setar,pendang,jitra dan Pokok sena.. call dulu ye.. kalau saya balik alor setar 

jika jumpa tuk COD.. nak senang pos je ^_^


Juga Hampir Terbakar

Assalamulaikum

Tak habis habis dengan cerita terbakar ni.Ni nak cerita tentang jiran selang sebuah rumah saya.Dalam pukul 10pagi saya dapat col dari En.Ad tanya da no fon jiran ni tak (kita namakan dia sebagai A) saya cakap takde selalu sembang camtu2 je..saya kata tanya pak aji depan rumah dengar citer wife dia sekampung ngan wife pak aji tu.En.Ad cakap la sebab dorang tak da la col mama ni huhuhu.Syiela tanya kenapa pulak apahal yg kalut2 ni. Ni ha nk bgtau rumah dia terbakar bomba dah mai pun.Dah potong pintu belakang takut ada barang berharga kat dalam rumah kang kena curi.

Alamak Syiela takda no fone dia tapi tau dia kerja kat mana dekat je pun dengan tempat kerja syiela.SO dengan pantas syiela bergegas ke tempat kerja dia.Tanya sana sini akhirnya dapat no fone dia.Bila dapat contact dia bg tau la yg rumah dia terbakar.Dia amat terkejut dan suruh tolong masuk bilik utama sebab dia ada simpan cash dalam rumah.. banyak pulak tu huhuhu.. Saya maklumkan balik dengan En.Ad dia dengan jiran tetangga berjaga jaga kat situ sementara tuan rumah sampai..

Rupa rupanya Si A ni panaskan makanan semalam tapi lupa tutup gas.Keluar pergi kerja camtu je.Nasib la ada jiran belakang rumah perasan.Asap memang dah berkepul2 keluar.Kalau sekali tengok tu memang macam dah hangus dah terus dorang call bomba.Alhamdulillah bomba sungai petani cepat dan tangkas dalam menjalankan tugas.Sekejap sangat dah sampai. 

Bila bomba dapat masuk dalam rumah rupanya periuk dia dah hangus tunggu nak meletup ja lagi.Alhamdulillah kalau bomba tak tangkas pasti tong gas meletup dan semestinya mereka ke seluruh bangunan.Kami kawasan rumah kos sederhana.Kalau terbakar 1 memang cepat merebak ke rumah lain.Alhamdulillah sekali lagi kami berada di bawah lindunganNYA.

Bermula dari situ kami semua dapat pengajaran dan semua jiran tetangga bertukar tukar no fone...


Sikit Lagi Nak Terbakar

Assalamualaikum

Rabu lepas berlaku kejadian yang agak mengerikan juga menakutkan buat keluarga kami.Ceritanya bermula begini.Seperti biasa jika En.Ad balik awal makanya dia akan ambil Aiman dan Iqbal dulu.Jadi sepeti hari hari yang sudah bila sampai di rumah si abah ni berehat kat ruang tamu, manakala anak2 sibuk bermain atau cari apa apa untuk di makan kat dalam peti.

Nak dijadikan cerita Syiela balik kerja, sampai rumah dalam pukul 5.35pm Syiela ada bau hangit sikit.So Syiela mencari la serata tempat kat mana baunya.Jengah juga kat luar kot kot ada jiran bakar sampah tapi takda la pulak.

Dalam dok musykil tu En.Ad cakap tu bau dari rumah sebelah kot, kebetulan masa tu jiran sebelah rumah takde..tapi yang makin musykilnya bila masuk bilik Aiman dan Iqbal bau benda terbakar makin kuat.Jenuh mencari bawah katil,bawah almari semua takde pulak kesan terbakar.

Lepas maghrib En.Ad hantar la budak berdua ni Aiman dan Iqbal ke kelas Iqra'.Selepas tu En.Ad balik Saya tengah tidurkan si kembar ni.Tetiba En.AD buka pintu bilik kalut kalut (gelabah) tanya adik dua dua dah tidur ke (masa tu dah dekat pukul 9pm). Syiela cakap dah kemudian dia kata jom keluar sat.Syiela pun ikut je la.Kemudian dia cakap tutup pintu bilik tu takut satgi adik jaga(hati mula dah raa dup dap dup dap).

Kemudian dia bawa syiela ke bilik Aiman dan Iqbal.Rupanya tilam dorang dah terbakar (bukan menyala hanya berbara camtu ja...tapi tilan dah dekat sebelah dah terbakar).Masa tu tuhan ye yang maha mengetahui betapa terkejutnya Syiela.Kemudian EN.AD angkat semua barang barang yang terbakar tu ke luar. Syiela kalut curah air nk padamkan api.Kemudian En.Ad pergi ambil dorang balik dari kelas Iqra' dan bawa mereka ke belakang untuk tengok hasil yang mereka buat.

Mereka berdua memang terkejut gila tengok tilam dan bantal yang terbakar tu.Bila tanya rupanya si Iqbal main pemetik api En.Ad.Dia cakap masa dia petik tu tak menyala pun cumanya masa dia petik tu dia ambil bantal tutup kepala dia kononnya nanti sapa sapa tak nampak la.Aduhai anak nk marah benda dah jadi...Hasilnya kami hanya bagi nasihat secara keras (agak menekan kat situ, takut perkara yang sama berulang)

Ya Allah jauhkanlah kami dari sebarang malapetaka... Lindungilah kami sentiasa Ya Allah... 

Mood : masih fobia jika teringat!

Demam + Selsema + Batuk

Assalamualaikum

Hujung minggu yang sangat lemau.Bermula dari Iqbal batuk2 dan selsema (berjangkit masa di taska) kemudian Hazim pulak.. The next day Syiela dan Pagi tadi Haziq pula.

Dalam badan penat kena la juga ambil kisah pasal hal rumah tangga.Nak masak lagi nk kemas lagi.. Masak main campak2 ja sebab mama dah sakit kepala.Hehhehe mood M juga menjelma jadinya makan ubat dan zzzzzzzz saja. 

Nasib la DrSneez membantu.Kalau takda DrSneez tu rasanya memang tak tidur malam la bila Dable H selsema.Namun syukur alhamdulillah dapat juga tidur dengan lena...

Jika anak batuk boleh juga sapu DrSneez ni di lekuk kerongkong.Mudah mudahan batuk reda...Rasanya sekarang ni musim demam + selsema dan batukkan... huhuhu 

Dulu saya hanya pengguna produk DrSneez ni tapi bila tengok hasilnya dan anak2 pun sesuai so sekarang saya merupakan pengedar sah DrSneez.Sedikit Info tentang DrSneez ni

Krim sapuan DrSneez sesuai digunakan pada semua peringkat umur dari bayi, kanak-kanak hinggalah dewasa. Pada peringat bayi membantu melegakan selsema dan hidung tersumbat dengan cepat. Krim ini juga dapat meringankan masalah ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang sukar untuk makan ubat. Malah krim sapuan lebih selamat berbanding ubat yang perlu dimakan terutama ubat selsema. Ini merupakan salah satu matlamat DrSneez untuk membantu menyelesaikan masalah selsema dan gejala resdung di mana ia MUDAH, CEPAT, dan SELAMAT digunakan. SELAMAT MENCUBA.

Bagi yang berminat nak dapatkan DrSneez harga hanya RM50 +RM 6 (pos).. sms 012 4003624

Jom like page Syiela syieladbeauty



Semuanya di hujung Jari Anda

Assalamualaikum

Sejak dua menjak ni syiela amat kesuntukan masa untuk update blog, jenguk kawan kawan.Maaf ye.Syiela cuba jengah rakan rakan hari ni ye (jika sempat).

Syukur alhamdulillah atas sambutan yang diberikan.Tak menang tangan pula rasanya ^_^

Hari ni update pun pasal bisness lagi harap uoll tak boring ye.Hari ni Syiela nak cerita semua produk panas yang syiela niagakan.

Felinna Inchloss memang mendapat sambutan yang di luar jangkaan..panas di pasaran... kalau uoll berminat sms 012 4003624 @ ke page https://www.facebook.com/syielashoppe

 ok ni nak kasi tips buat semua pengguna Inchloss ye ^_^


=> Tips kurus laju2 dgn Felinna Inchloss Lotion:
-----------------------------------------------------------

1) Selepas mandi pakai pakai ke seluruh badan (jika rasa perlu) atau sapu dibahagian yg dirasakan perlu sahaja.

2) Untuk bahagian perut, picit lotion felinna inchloss sebesar duit 20 sen. Sapukan ke seluruh bahagian perut dan buat sedikit urutan.

3) Setiap kali lepas makan agak2 30minit makanan dah masuk perut terus sapu inchloss di perut, ikut arah lawan jam,sapu agak-agak 5 minit sebab nak bagi lemak yg uoll makan tu lagi cepat terbakar.

4) Rajinkan diri berjalan atau paling mudah pergi window shopping.
Banyak minum air masak.

5) Selepas mandi malam tu sapu lagi ditempat yg dirasakan perlu, then malam nak tido sapu kat perut shj supaya masa tidur dia bakar lemak so bangun awal pagi mudah membuang nyeee.

6) Penggunaan yang konsisten dan disiplin akan membuahkan hasil yang amat memberangsangkan. Untuk kesan yang lebih cepat, kawal pemakanan dan bersenam adalah satu langkah yang bijak. Penggunaan sauna pant/sauna belt juga boleh membantu mempercepatkan proses pembakaran lemak

7) Selamat bagi ibu menyusu, mengandung dan kanak-kanak atas 6 tahun pon tp jgn lah sapu kat kanak2 nak suruh kurus tapi kalau batuk ke, bole guna jd macam vicks letak kat dada atau kat ibu bapa yg lenguh2 badan atau sakit urat. Cubalah!

=> Tips Untuk Dagu Runcing
------------------------------------

Tak perlu guna lotion ni macam pakai krim muka(kang satu muka pijar kena mata dah lagi satu kes pula..admin di salahkan hehe).cuma ambil dlm 1/2inchi dan sapukan pada bawah dagu dengan membuat sapuan membulat ke atas hingga ke rahang pipi sahaja yer...

(Selepas membuat sapuan anda tidak akan rasa pijar cuma sedikit berangin sahaja) so tidak perlu risau tentang panas atau pijar.

PASTIKAN JUGA SELEPAS MENGGUNAKAN INCHLOSS BASUH TANGAN ANDA SEBERSIHNYA..TAKUT BILA MATA GATAL KE..GOSOK2 MATA DAH PIJAR..

Buat sapuan dengan konsisten yer..SELAMAT MENCUBA!! harga RM 75 termasuk postage berminat sms 012 4003624


Lagi mengenai Inchloss klik SINI dan SINI


pelbagai produk lain di page syiela antaranya

Vitamin C plus Pure Collagen

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN PENGAMBILAN VIT C 


· Menghaluskan & melicinkan kulit secara menyeluruh
· Mengecilkan pori2 kulit
· Menaikkan seri muka
· Memberikan tona kulit yang sekata & cerah (seluruh badan)
· Melembabkan kulit secara menyeluruh
· Memulihkan rekahan pada tumit kaki & siku
· Merawat masalah jerawat di muka & badan
· Merawat masalah jeragat
· Melindungi daripada pembekuan darah & lebam
· Mengurangkan parut jerawat & kesan luka
· Diperlukan untuk pertumbuhan & pembaikan tisu
· Meningkatkan imuniti badan, kurangkan jangkitan selsema
- Membantu mengurangkan gejala gejala alergi
· Meningkatkan penglihatan
· Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih
· Membantu system penghadaman
· Mampu mencerahkan bahagian2 gelap di celah celah bahagian badan (ketiak, peha dll)
· Amat sesuai bagi yang mengalami masalah resdung

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN DALAM GLUTA & PURE MARINE COLLAGEN
(bahan utama yang turut ada dalam VIT C keluaran FELINNA BEAUTY)

- Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
- Peningkatan PAYUDARA
- Anti-bakteria, membuang TOKSIN
- Menghilangkan SEMBELIT
- Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
- MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
- Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
- Menormalkan fungsi kelenjar tiroid Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT
- Mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
- Membantu meningkatkan METABOLISME
- Meningkatkan fungsi stomatch Membantu menghapuskan nefritis, Artritis, basal
- Menguatkan saluran darah, meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen
- Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
- Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
- SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
- Mencegah ANEMIA
- Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya

Harga RM85 termasuk pos laju berminat sms 012 4003624


Sabun susu beras collagen.. sabun yang panas masa kini dan mendapat sambutan yang amat menggalakkan.Juga sampai tak menang tangan syiela nak membungkus ^_^ .

Harga : 4PCS RM20 free postage
 Untuk belian secara borong juga dialukan


mengenai susu beras collagen boleh tengok SINI

Juga bedak yang amat mendapat sambutan... kejap je kena tambah stok baru.. ramai yang nak cantik seperti  wanita arab ^_^


Memang ramai yang berpuas hati bila pakai bedak ni.Untuk kenal dengan lebih dekat bedak arab ni sila ke SINISINISINI

Harga bedak arab RM50 free postage + free sabun susu beras collagen + free span kokuryu
Bagi mereka yang mengalami resdung dan untuk anak anak yang selsema.. hanya perlu sapu ni je.Drsneez memang amat berkesan dan membantu melegakan selsema dengan cepat


Info mengenai DrSneez boleh tengok di SINI

Harga RM 50 + RM 6 (pos laju) 

Tasbih digital juga ada untuk memudahkan kita melihat pengiraan zikir yang telah di lakukan setiap hari


Info mengenai tasbih ini boleh tengok di SINI

Harga RM 15 termasuk postage

Dan yang paling terbaru syiela ada kain pasang.So far baru masuk stok Italian digital print.


Harga RM 65 free postage (ini harga promosi sempena baru di kedai Osyiela d beautynline syiela ye.Lepas ni harga akan kembali seperti sediakala )

 berminat sms ke 012 4003624 dan bg kod kain ye ^_^

kini syiela juga dalam perancangan menambah kolek jualan antaranya gelang mutiara dan kek..moga segala urusan berjalan dengan lancar.Terima kasih juga atas kepercayaan rakan rakan dan juga sokongan dari anda semua.

Alhamdulillah kini syiela makin bersemangat dalam dunia bisness online ini ^_^


jom ke kedai online syiela klik sini

berminat whatsApp / sms 012 4003624











Sabun Susu Beras + Collagen

Assalamualaikum

Sabun Susu Beras Collagen ini dihasilkan 100% dari bahan-bahan semula jadi. Merupakan produk asli dari thailand yg terkenal serta diamalkan oleh gadis-dan juga orang dewasa. Bertujuan menjaga serta mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit. Kita boleh lihat ramai gadis-gadis dari thailand memiliki kulit yg cantik, gebu dan cerah.

FUNGSI SABUN SUSU BERAS COLLAGEN:-
- meratakan tona kulit
- menganjalkan struktur kulit
- menggebu dan mencerahkan kulit
- membantu menghilangkan bintik-bintik hitam
- menghaluskan kulit
- memudarkan dan menghilangkan parut dengan penggunaan yang berterusan
- melembabkan kulit seterusnya menaikkan seri wajah.

KANDUNGAN @ BAHAN:-
Rice Milk Extract, Vitamin B3, Vitamin E, Olive oil, Palm Oil , Natural Glycerin, Collagen Powder

KHASIAT:-
- Membuatkan kulit muka anda lebih cerah, lembut dan tegang.
- Menanggalkan semua kotoran, minyak, dan sel kulit mati.
- Memudarkan dan menghilangkan parut jerawat dan jeragat.
- Menanggalkan kesan solekan dengan efektif.

JIka digunakan sebagai sabun mandi pula, ia membantu:-
- Menanggalkan bintik hitam atau kesan hitam di ketiak, siku dan peha anda.
- Sesuai utk semua jenis kulit termasuk kulit bermasalah
- Memberi kesan kesegaran sepanjang hari.
- Badan anda tidak akan melekit walaupun ketika atau slps berpeluh
- Boleh menghilangkan bau badan.

Cara-cara menggunakannya:-
- Gunakan sebagai pencuci muka dan badan setiap hari.
- Urut dan gosok secara perlahan di bahagian muka dan badan selama 2-3 minit
- Ini bertujuan supaya vitamin dan mineral dapat meresap di dalam kulit.




1 Dozen RM 28 termasuk postage (sabah /sarawak RM35)


JOM DAPATKAN SEGERA.SABUN DAH READY STOK YE

JUGA TERDAPAT SET KRIM BERAS.KRIM SIANG ,KRIM MALAM DAN KRIM KUNYIT 

Untuk produk lain - Bedak arab 50g RM 50 free postage RM 47 free  
RM45SM,RM50SS FREE beauty span kokuryu + free pos

                         - Fellina Inchloss lotion RM55 free postage (sementara stok masih ada)
                         - Vit C + Pure Marin Collage = RM75 free postage
                         - Tasbih digital = RM 12 free postage
                         - Tasbih digital berlampu = RM 15 free postage
                         

Belian secara borong dialukan

berminat sms / WA 012 4003624 / pm kat sini https://www.facebook.com/SyielaDbeauty

Banyak banyak terima kasih buat rakan - rakan blogger yang membantu syiela dalam mengembangkan bisness ini.Moga korang semua terus di limpahi rahmat olehNYA


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE