Telur Masin Askar

Assalamualaikum

Angkara salah faham dah jadi lawak jenaka pula

Makcik : Ni makcik jual telur ni

Syiela : Telur apa?

Makcik : Telur masin. Makcik buat sendiri ( masa tu kenduri kat kampung... dengar je telur masin buatan sendiri  org dah mai dekat

Syiela : Takpa la makcik minta maaf no. Saya dah ada telur askar

Makcik : kah.. kah... kah.. dah tu bagitau orang lain pulak. Ni hangpa nak tau dak aku nak juai (jual) telur masin kat dia. Dia kata tak mau.Dia ada dah telur askar kast rumah. Yang lain pun pakat2 gelak berdekah dekah... riuh rendah suasana kat situ kejap..

Syiela : Apsal dorang ni... aku pun terangkan hal sebenar.. sebenarnya makcik En. somi saya selalu bawa balik terlur masin ni. Ala yang orang supply kat kem tu...

Makcik : La iya ka aku ingatkan hang buat lawak kata telur askar tu.. tut. tut.. tut..  pita rosak

Syiela :  alahai makcik2 ni saje je nak kenakan aku.. dengan malu2 kucing aku pun beredar dari situ.. malas cakap dengan orang yang makan banyak garam ni jadi camtu la

Dan bila time kenduri je.. makcik2 kat kampung tu sibuk tanya banyak lagi telur askar????? hai malu den tau!!

*** Dapat ilham nakkeluarkan cerit ni bila pergi mengarut kat tempat TUKANG KARUT

*** Itu la kan kadang kita maksudkan lain yang orang faham lain. Mohon maaf jika ada yang terasa dan maaf juga atas penggunaan ganti nama aku ( selesa rasanya membahasakan aku ni) bagi mereka yang lebih tua.




29 comments:

  1. betul tu kadang kita ckp dah betul xder bengkok2 tp org faham lain

    ReplyDelete
  2. ehem..tulah syiela..kadang2 org ni mentafsir dr 2 makna yg berbeza..hikk2x..

    ReplyDelete
  3. Double meaning banyak dalam bahasa Melayau Syiela.

    ReplyDelete
  4. hehe..makcik2 ni buat lawak lah plak.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kalau kenduri kt kg mmg riuh rendah la

      Delete
  5. hihihi..silap akk jgk...
    org xslalu dgr telor askar ni kak..
    memang kne bahan laaa...hahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la dik.. sebab en.somi keja askar dan dorang suma tau tu.. tu yg cakap camtu sekali jd bahan pulak adei la

      Delete
  6. telor askar?? haha kelakar la plak...lawak jgak mkcik tu kan..

    neway salam kenal..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dorang memang hehehe.. salam kenal juga

      Delete
  7. hehehe.. macam2 kan.. bila kita cakap betul2, tp org lain salah faham pulak.. sy pun first time dengar nama telur askar :)

    ReplyDelete
  8. hikhik lawak betol la tersalah faham rupanya

    ReplyDelete
  9. susah mcm ni :D lain y dckp, lain y dfaham :D

    ReplyDelete
  10. hehe... ingat askar cemana tadi :D

    ReplyDelete
  11. telur askar..tetttttttttttt....haha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh penah rasa yelur askar blm?hehe:-P

      Delete
  12. hihihi...sebut lain ingat mende lain plk..

    ReplyDelete
  13. erkrkkkk... hik hik... so aku tak salahkan kan kan???

    ReplyDelete
  14. lain kali cakap biar terang..hehe

    ReplyDelete
  15. hahhaa..lawak btol..melalut2 dah mkcik tu hehee

    ReplyDelete
  16. erkkk... lain org lain pemahamannya. tersalah tafsir daaaa... sabo ajelah makcik.

    ReplyDelete
  17. Lawak juga situasi Syiela nie,ingatkan Syiela nak main2 juga tadi.

    ReplyDelete
  18. hahaha..ni kes maksud tak smpai kot kak :D

    ReplyDelete
  19. telur askar.........haha...tuuuttttttt...len kali ckp biar jelas...manusia nie rambut sme itam tp pmikiran laen2...bleh d kategorikn lawak lucah nie...mak cik2....ngidam telur askar ke...heee:-P

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE