Kelebihan menziarahi orang sakit

Assalamulaikum

Apabila seorang lelaki mengunjungi saudara muslimnya, maka seolah-olah dia berjalan di jalan syurga sehingga dia duduk. Apabila dia sudah duduk maka rahmat Allah mengelilinginya. Jika dia berkunjung pada waktu pagi, maka tujuh puluh ribu malaikat akan mendoakannya hingga petang dan begitulah sebaliknya.


**** rebut peluang sementara berkesempatan.Si pesakit pun mesti cepat sembuh dengan kunjungan kawan2

40 comments:

  1. Ramainya yg mendapat rahmat ketika bapak kakak sakit hari itu Syiela sebab ramai yg dtg ziarah tak putus. Untunglah mereka semuanya...

    ReplyDelete
  2. Ganjaran yg xterhingga blh dpt dgn hanya mengunjungi saudara yg sakit...

    ReplyDelete
  3. WAH,TAK SANGKA BYK SUNGGUH KELEBIHAN ZIARAH ORG SAKIT NI..

    ReplyDelete
  4. tak ramai yang nak ziarah org sakit skang ni especially org2 muda.. bagus ada sharing mcm ni, boleh bagi kesedaran:)

    ReplyDelete
  5. besarnya pahala ni... tq info ni kak..

    ReplyDelete
  6. haah, sama2 mendoakan.insha Allah mustajab :)

    ReplyDelete
  7. betol tu..kalo ada kawan2 sakit rajin2 la melawat..dgn kedatangan kita tu serba sedikit akan meringankan bebanan sakit yg dia tanggung..

    ReplyDelete
  8. dya pn semalam bru tgk akk dya sakit kt jb..

    ReplyDelete
  9. betoi.. betoi.. kitapun boleh ingat pasal sakitkan...

    ReplyDelete
  10. Ziarahlah wlpn hanya sekejap shj.

    ReplyDelete
  11. insyaALLAH... selalu2 lah kita amalkan.. moga ada keberkatan kedua2 nya nanti..

    ReplyDelete
  12. Entry yang bagus. Terima kasih atas ingatan. Tegur2lah abg eq juga ok...

    -eqbalzack-

    ReplyDelete
  13. salam syiela *hug*
    kalau kawan dtg melawat...hati rasa gembira dan beban sakit pun rasa berkurang :)

    ReplyDelete
  14. alhamdllah :) allah syg kn pgikutnya..sntiasa bg klbhan stiap pbutan yg kita bt :)

    ReplyDelete
  15. teringat pakcik yg ada di hospital selayang skrg nih..humm..

    ReplyDelete
  16. besar jugak rahmat Allah bagi walau sekadar mengunjung mereka

    ReplyDelete
  17. betul tu tapi ziarah tu pown ada adab2 nyer tau

    ReplyDelete
  18. dgn hanya menziarahi pesakit, dah dpt pahala...

    indahnya Islam...

    ReplyDelete
  19. baru tau ni...info yg bagus
    banyak ganjaran nya tu kan..:-)

    ReplyDelete
  20. betul tu...sambil tu dapat happykan org sakit tu..

    ReplyDelete
  21. salam.
    Syukur ada yg sudi kogsikan disini.

    ReplyDelete
  22. Betul tu, menziarahi org sakit memang dituntut...

    ReplyDelete
  23. Betul tu, menziarahi org sakit memang dituntut...

    ReplyDelete
  24. memang itu lah yang di galakkan dlm islam kan...semua semua nya mendapat rahmat darinya...

    klu kawan2 dtg time sakit...cepat cikit baik..keke

    ReplyDelete
  25. Betul tu syiela..di samping tu ada adab2nya ketika berziarah org yg sdg sakit..

    ReplyDelete
  26. singgah ahad jengah kak syiela dn anak2 :)

    ReplyDelete
  27. assalam syiela..terima kasih atas perkongsian ini..maaf lambat sikit mama melawat syiela ek.. :(

    ReplyDelete
  28. pabila ada saudara atai kenalan yg sakit perlu melawat, hulurkan sumbangan apa yg termampu,paling tidak pun nasihat & kata2 semangat agar dia lebih ceria..

    ReplyDelete
  29. Salam Syiela.

    Selain itu ia juga dapat menginsafkan kita, terutamanya di menziarah pesakit kat hospital. Ketika arwah ayah saya dimasukkan dlm wad HUSM, selama 3 bln, hari2 ade jer pesakit yg meninggal. Cukup menginsafkan.

    ReplyDelete
  30. itulah kebaikannya..semua pahala yg dibuat ada hikmah nya kan kak..nice info

    ReplyDelete
  31. Bila kita ziarah orang sakit, kita dapat menggembirakan hatinya

    ReplyDelete
  32. a'aa bila kita ziarah org sakit, sekurang2nya meringankan sikit beban pesakit.. mesti dia akn lbh kuat lwn kesakitan..

    ReplyDelete
  33. org sakit pun jadi kurang sakit bile tgk org dtg ziarah dia..jadi hepy dia.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE