Kini Giliran Hazim Pulak

Assalamualaikum

Hari jumaat baru amatlah penat daku dengan karenah anak-anak.Yelah abahnya keja.Saya bercuti dengan melayan 4 hero. SI Hazim asyik nak berkendong je.Si Aiman pulak asyik buat permintaan nak makan itu nak makan ini.Manakala Iqbal dan Haziq bebas bermain dengan sunia mereka.

Petangnya saya dah mula lenguh-lenguh badan.Yela Hazim 9kg tau. Memasak sambil berdukung macam nak runtuh bahu saya ni.Masa berdukung tu dah ingatkan diri sendiri dah lepas ni kena ambil panadol kalau tidak kompom malam ni saya demam.Sebab badan dah terasa berbisa dan sengal-sengal.

Malamnya dalam pukul 10 macam tu terasa badan Hazim panas.Ha haru ni mesti Hazim nak demam pula.Jenuh la nanti. Seperti yang di jangka.Esoknya ( sabtu) Hazim demam.Ya Allah merengek tok sah kata la.Jenuh la hai.Asyik nak berdukung.Yang paling bestnya lagi Haziq pula selsema jadi dia pun merengek semacam ja.Jadinya dua-dua nak berdukung.Alahai memang reban la bahu mama dengan abah.

Malam tadi saya pun turut demam-demam.Siap berselimut ngalahkan si kembar kekkeke.Jadinya abah yang take over jaga si kembar tu.Agak mengharukan sikit sebabnya dorang tak nak minum susu badan mungkin penangan ubat yang saya makan kot.Dorang lebih prefer susu botol.Jadi abahnya tak cukup tido la semalam.kekekkke

Pagi tadi sebelum datang keja saya masakkan sambal petai dengan ikan bilis untuk cik abah sebagai tanda terima kasih tolong jagakan anak-anak semalam hehehhehe.EN. Ad pun tersenyum gembira kekekeke.Dia suruh saya ambil EL tapi biarlah, nanti kalau kat rumah ada saya saya nak buat keja.Itu la ini la.Kemudia mesti saya ambil si kembar tu.Itu peel saya.Walau sakit macam mana pun tapi bila saya kat rumah saya akan pastikan anak-anak juga kat rumah bersama saya.Jadinya saya tak rehat huhuhuhu.Jadi bila saya ke pejabat ada masa berehat.Time solat zohor saya dapat rebahkan badan kejap.Kalau kat rumah jangan harap la.

Adeh penatnya la hai.. Harapnya petang nanti keduanya dah kurang merengek.Adusss kena perkuatkan mental dan fizikal. Ada rakan nasihatkan saya jadikan kenakalan serta karenah anak-anak ini sebagai hiburan.Kompom hati akan tenang.. huhuhu tapi mampukah saya. Setakat ni alhamdulillah mampu bertahan lagi

32 comments:

  1. jg ank2 baik2 ye kak.. :) kem salam diorg hehe

    ReplyDelete
  2. deno pula suka layan anak buah... hehe... sejak duk spital ni rindu dgn kerenah anak buah.... :)

    ReplyDelete
  3. moga anak2 cpt sembuh dan kite sume diberikan kesabaran yang tinggi dlm menjaga & mendidik anak2.. u take care:)

    ReplyDelete
  4. menu kita sama le
    sambal ikan bilis dgn petai.
    Kerenah anak2 itu dpt mghiburkan hati...kalau dah besar nanti...semua jadi pendiam :)

    ReplyDelete
  5. Alahai... kak betul2 komited sbg wife dan ibu. Beruntung sgt dapat pasangan mcm akak. Walaupun sakit, apa pun tak diabai. Dpt pulak suami yg memahami... :) InsyaAllah, Allah membantu akak menjalani kehidupan seharian.

    ReplyDelete
  6. moga anak2 cepat sembuh...moga mak diaorg pun sihat...9kg mmg senget bahu sebelah..huhuu

    ReplyDelete
  7. oh k.syiela kumnegerti perasaan n demm tu..ni yg baru due pun mcm nk pitam lgikn hero nan 4..9kg da mcm angket bers seguni tu

    ReplyDelete
  8. alahaii..kesian nye..meh sini org jaga sikembar tok akak ;)) apa pun kak kena jugak jaga diri okay!

    ReplyDelete
  9. assalam syiela..semuga Hazim cepat sembuh..amin..cuaca tak menentu skrg ni..senang nak dapat sakit..sian syiela..sabar ek dear..

    ReplyDelete
  10. la hazim pulak demam sian dia...proud of u la akak jg 4 hero sorg2 time husband xder...mmg mencabar juga tu kan :)...moga cpt2 sihat semua yer

    ReplyDelete
  11. ye lah dikk
    anak2 nie pelbagai ragam
    memang kena kuat bila mengajar mereka ;)

    ReplyDelete
  12. anak2 laa buah hati dan cinta pd mak ayah nya kan :)

    ReplyDelete
  13. alahaiii siannya.. camtulah kak sementara ank nak besar kan..

    apa2 pun moga mereka cpt2 sembuh..

    ReplyDelete
  14. alahaiii siannya.. camtulah kak sementara ank nak besar kan..

    apa2 pun moga mereka cpt2 sembuh..

    ReplyDelete
  15. wak pon sukak layan anak wak jugakkk.. ehhhEEE

    ReplyDelete
  16. semoga anak2 cepat sembuh....
    Sabar ya dik, InsyaAllah, syiela mampu hadapinya....

    ReplyDelete
  17. kite pun demam jugak niii. phew~~`

    ReplyDelete
  18. Semoga anak Syiela cpt sembuh yea...harap Syiela tabah ngan ujian Allah ni..M yakin Syiela ibu yg kuat...Kalau M kat tmpt Syiela, mungking M tak sekuat Syiela...u r Great dear...

    ReplyDelete
  19. salam sis,
    Pengorbanan seorang ibu.sis abadikan disini.mungkin nukilan ini akan dibaca oleh anak sis suatu masa nanti(hazim)

    Kalau jawa..kita ikat dengan kain batik lepas anak tu di sisi kita.sambil memasak..'lendang' nama di beri..kurang sikit lengguh pd tangan tu..

    ReplyDelete
  20. biasalah dlm rumah sakit melarat2 seorg lepas seorg.

    ReplyDelete
  21. Semoga tabah menghadapi kerenah anak2...inilah kenangan bila anak2 dah besar!

    ReplyDelete
  22. saya pun dah berjangkit sama ni.. rasa badan dah mula panas ni....

    ReplyDelete
  23. Seorg ibu yg sabaq gan karenah ank2 dapat rahmat yg besar dariNya.kerna anak2 adalah anugerah yg tak ternilai.

    ReplyDelete
  24. sekarang mmg musim demam kan kak? moga cepat ok

    ReplyDelete
  25. moga2 anak syiela sihat2 ye..mmg kusut kalau anak bergilir gilir tak sihat ni..

    ReplyDelete
  26. rindu la kat syiela..lama tk singgah sini...bz sikit..dah la line semput habis limit..

    ReplyDelete
  27. lebih kurang laa ank sdara sy ni.. semua merap emak sy.. nk minum susu botol pun mintak emak sy sediakan, org lain sediakan dia xmo minum, huh...

    ReplyDelete
  28. kerenah anak2 ni mcm2 kan kdg2 bole hilang sabar dibuatnya

    ReplyDelete
  29. confirm lenguh bahu kalau dukung 9 kg ni...

    ReplyDelete
  30. tak dapat bayangkan macam mana syiela "berperang" ngan anak2... tak pe syiela.. org kata jaga anak kembar penat berganda... tapi nanti mereka dah besar... seronok pun berganda juga...!

    ReplyDelete
  31. Nasib baik suami boleh membantu di saat Syiela x sihat utk jaga si kembar tu.

    ReplyDelete
  32. anak2 memang banyak kerenah. sama la saya yg ada sorang hero dua heroin ni.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE