Terharu!!!

Assalamualaikum

Semalam Aiman minta nak makan wedget.Jadi bila tengok banyak lagi kentang so saya decide la nak buat.Lepas tu cakap kat Aiman tolong tengokkan adik-adik ( si kembar dan Iqbal). Jangan kasi dorang nangis.

Elok habis je potong kentang dah dengar hazim nangis.Ambik Hazim dan biarkan haziq main dengan abang-abangnya.Kemudian Aiman datang.Mama camne mama nak masak adik kacau.Takpe Aiman pergi je jaga haziq.Mama masak kejap je.Jangan risau.kang kalau Haziq merengek juga tak dapat la mama nak masak nanti. Dia pun melompat keriangan dan ke depan.

Habis je masak Aiman datang sambil peluk.Sayang mama.Mama mesti penatkan adik kuat nangis pastu kena masak lagi, basuh baju lagi,lipat kain.. bla..bla...bla...

Reaksi saya? sangat terharu.Padahal wedget tu bukan la pa sangat setakat saya celup dalam tepung goreng segera je. kemudian lepas makan dia panjat sinki basuh pinggan ( yang ni saya tak tengok) bila saya tanya Aiman mana pinggan tadi mama nak basuh terus dia jawab abang dah tolong basuhkan.Alahai takut sungguh kalau dia tertonggeng ke belakang. kemudian ada sisa tumpah di sapu walau tak betul-betul bersih.lagi buat saya terharu.. dia susun kasut kat depan rumah dan sapu kat bahagian depan tu (tempat parking) sampai betul-betul bersih.Katanya sebagai tanda terima kasih sebab saya masakkan untuk dia.

Ya Allah sejuk hati saya.Sejuk perut saya.Tak sangka anak saya dah besar dah pandai menghargai penat lelah saya...

*** sayang kamu semua ^_^

39 comments:

  1. Begitulah Syiela, lagi kita sayang dia lagi dia sayang pada kita. Satu yg lebih terharu sebab dia luahkan rasa dan tunjukkan perbuatannya. Moga berterusan hendaknya.. kakak tumpang gembira:)

    ReplyDelete
  2. sangat terharu
    pandai abg amik hati ibu
    sejuk perut ibu kan

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..
    alahaiii.. terharunya... ada hati dia nak bantu mak dia kan.. mmg baik budi bahasa kalau anak2 mcm tu.. tau kesusahan dan kepayahan kita nak wat semua benda.. dia pun nak wat.. mmg elok di ajar dari kecil.. kan..

    ReplyDelete
  4. terharunya...bila anak sudah pandai menghargai...

    ReplyDelete
  5. bagus la tuh... nanti sampai tua dia ingat air tangan mak dia...

    ReplyDelete
  6. saperla X sayang anak tapi ada kann.. kanns.. uhhUUU

    ReplyDelete
  7. Terharu nye baca cerita Aiman ni. Anak yang baik Aiman ni :-)

    ReplyDelete
  8. singgah jenguk syiela :)..da lame x bw..huhu

    ReplyDelete
  9. hehe KA baca pown dah rasa sgt2 terharu tau!

    ReplyDelete
  10. bgus laa cmtu, dia dh mula msuk next stage ^^

    ReplyDelete
  11. terharu saye bace.. seronok bile anak da pandai menghargaikan.. alhamdulillah.. :) paham kite pulak tu..

    ReplyDelete
  12. ALAA SWEETT NYE...

    dye taw mama dye penat n myb kan kak dye egt ape yg dye suruh akak masak tu mcm susah sgt hheheh tp mmg na bace ni pun rasa terharu ;)

    ReplyDelete
  13. ayie pun suka mkn wedget ayam tu...cicah dgn sos sedap...hehe

    ReplyDelete
  14. Eh, np sy rs mcm nak meleleh airmata ni. Hahahah...touching.

    ReplyDelete
  15. saya pun cukup terharu baca entry ni,....best nyer perasaan tu bila anak dh pandai menghargai

    ReplyDelete
  16. seronknye kak ,sayang anak anak aka dekat aka , saya pun rase terharunye .

    ReplyDelete
  17. wahhhh bgsnye anak sis... hope klu sy dh berumah tangga nnt.. anak saya bgs mcm anak sis. wana follow sini yer sis..

    ReplyDelete
  18. kecik2 dah ada rasa tanggungjawab...gud boy...:)

    ReplyDelete
  19. bagusnya Aiman.... pandai dia...

    ReplyDelete
  20. bagus nya...pandai dia amik hati mak dia..hehe...suke jaa dgr... hope esok2 anak jaa pon gini jugak le nanti..hihi...

    ReplyDelete
  21. benda2 macam ni sebenarnya boleh buat seorang ibu dan ayah rasa sangat terharu kan sebenarnya..

    ReplyDelete
  22. Mmg terharu bila2 anak menghargai penat lelah kita kan dear...

    ReplyDelete
  23. sweet sangat...terharu kan syiela. bila anak dah besar dan tunjukkan pada kita kasih sayang dia pd kita terasa sejuk sangat hati. sayang aiman!

    ReplyDelete
  24. terharunya kak wani baca entry ni....seronok sgt bila anak2 hargai apa yg kita buat kan :)

    ReplyDelete
  25. Untung kak syiela dapat anak2 cemtu . Baiknya dia tolong mama dia . Insya ALLAH anak yg soleh nie :D

    ReplyDelete
  26. Wahhh!! Aiman dah memahami, sweetnya...
    Mesti terharu sangat kan kak :)

    ReplyDelete
  27. memang terharu sgt bila baca..pandainya aiman..bape umo si aiman nih..

    ReplyDelete
  28. Alahai si Aiman anak yg baik sbb faham keadaan mamanya.

    ReplyDelete
  29. alahai abang..moga2 berterusan la kamu bersikap begini..sejuk perut ibunya nanti..Alhamdulillah....

    ReplyDelete
  30. alhamdulillah... semoga menjadi anak yang cemerlang.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE