Ragam Iqbal

Assalamualaikum...

Tinggalkan cerita tentang twin kejap.Alhamdulillah sekolah telah bermula.Aiman masih kat tadika lama (tadika Perpaduan).Memandangkan Iqbal dah masuk 4 tahun (3 tahun 1 bulan sebenarnya) so dia di hantar ke sekolah untuk meluaskan pergaulan.

Kami decide hantar dia ke Tadika Cahaya Terang Tadika Upin Ipin sebab kat dinding ada gambar dorang. Lagipun senang sikit kat sana disediakan taska sekali. Lepas sekolah stay sana sampai petang.Lagipun petang ada kelas kafa. 

Minggu pertama ke sekolah.Iqbal nangis bagai nak rak.Ya Allah penakutnya dia. Padahal kawan2 kat situ semuanya kawan sepermainan petang2. Alasannya takut teacher (non muslim). Adei jenuh la nak memujuk.Sampaikan terpaksa janji petang nanti bila mama balik dari kerja mama belikan mainan.

Hari ni syukur alhamdulillah.Iqbal dengan sendiri keluar dari kereta dan masuk ke sekolah. dengan tak sabar sabar kononnya nak belajar. 

Syukur alhamdulillah juga Aiman dan Iqbal pandai menguruskan diri masing2 di pagi hari.Kalau dok manja2 jenuh juga la.Sebab pagi2 ni dable H rajin merengek. Cuma kejutkan dorang bangun.Kemudian dorang akan pergi mandi sendiri.kemudian pakai baju,sikat rambut dan berbedak lepas tu baru datang kat mama tunjuk encem ke tak.Then mama betulkan mana2 yang patut je. Lepas dah betulka mana yang patut dorang ke meja bersapan sendiri :). Alhamdulillah lega mama.

dah bersiap landing kejap sementara tungu mama settlekan Dable H
Ready.. jom ke sekolah

 Petang bila nampak bayang keta je.Terus berlari dengan lajunya.Tak sabar sangat nak balik.

10 comments:

  1. assalam syiela..dah ketadika ank syiela dah !!..syukur alhamdulillah, pandai ank2 syiela menguruskan diri, dia tahu mama dia sibuk uruskan dable H !!..

    ReplyDelete
  2. salam kenal..
    lucu baca gelagat anak2 yg pertama kali ke sekolah

    ReplyDelete
  3. ANAK2 BUI PUN DH MASUK TADIKA PERPADUAN..SORANG 6THN,SORANG LAGI 5THN..TAKDER MASALAH NANGIS SBB DH BIASA KENA TINGGAL..HUHU

    ReplyDelete
  4. iqbal sebaya Aliya cuma aliya lebih tua bulan.. aliya pun memang nak sekolah, tp bg dia belajar kat rumah jer dulu

    ReplyDelete
  5. alololo....sweetnya lah abg iqbal yg hensem ni ye. baguslah kalau lama2 dia dah ok nak pegi skolah... seb baik dia tak minta mainan kat mama tiap2 kali balik sekolah...hehe

    ReplyDelete
  6. Dia merajuk kot,tumpuan lebih pada adik twin.

    ReplyDelete
  7. Bagusnya Aiman dan Iqbal boleh uruskan diri sendiri......ye le org dah adik,adik twin lg....

    ReplyDelete
  8. Hehehe ! sedap bercuti tu yang meragam tu.. =)

    ReplyDelete
  9. jadi ker belikan hadiah untuk iqbal tuh...mama dah janji tau ngehhhhhhh

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE