Anjing itu sungguh. Argh!!!

Assalamualaikum

Semalam lepas balik kerja syiela dengan en.somi pergi ambil Dable H kat rumah pengasuh dengan menaiki motosikal (korang dapat bayangkan tak syiela pegang dua2 tu kat belakang hehehehe).

Selalunya bila pick up dorang kami akan ronda ronda keliling taman.Tapi semalam memang malang tak berbaulah.Elok je sedut udara nyaman sambil sembang2 ngan en.somi sambil mengacah2 Dable H kat atas motor.Tetiba seekor anjing hitam datang menyerang kami.Nak di terkamnya Haziq.Syiela menjerit punya la kuat rasanya setaman kot boleh dengar hehehhe. Siap dengan kaki terangkat kat atas lagi (korang dapat bayangkan tak betapa takutnya saya)

Yang tersangat geramnya tuannya ada je kat tepi tu. Geram kan.Boleh pulak panggil anjing dia dengan manja2 lagi.Apalgi en.somi sound la.Nak benti risau diterkamnya Dable H marah kat atas motor yang berjalan sambil  menjauh je la.(mmg tak puas hati sebab tak dapat nak lepaskan marah betul2).

Saya tak kisah dia nak bela anjing.Nak bela banyak mana pun lantak la.Nak penuhkan rumah sampai padat pun.itu ko punya pasal tapi jaga elok2 bintang kesayangan ko tu. Jangan sampai menyusahkan orang.Ni orang lalu je nak diterkamnya.Padahal laluan tu jauh pun dari rumahnya.(syiela agakla tuan rumah dia bawa keluar jalan2 kat luar). Sangat la geram. Minta sangat anjing tu terkam tuannya nanti ( jahatkan saya.. lantaklah mmg dah geram sangat nih)

*** Maaf terkasar bahasa.Dan maaf juga jika ada yang terasa.Tak berniat nak menyinggung perasaan mana2 pihak.Hanya sekadar luahan dari hati ***

40 comments:

  1. Anjing memang mcm itu,taat pada tuannya saja,elok dirantai,jangan dilepaskan,saya pun pernah digigit anjing.

    ReplyDelete
  2. Dekat taman kakak kalau ada yg lepaskan anjing di luar rumah tak lama memang kena report, tak lama ada pihak berkuasa yg tembak dan masuk dalam karung. Kesian juga tengok lher kena jerat tapi demi keselamatan semua org terpaksa buat gitu Syiela.

    ReplyDelete
  3. Hihihih cerita lucu ni.. tp kesian Syiela kan... kalau saya.. mau jee simbah cat merah... hahaha gurau jeee

    -Saya pon takut anjing errrr..-

    LIKE! me:Nur Diana's Collections:Fampage

    ReplyDelete
  4. huhu..kalau saya pun mau jerit satu taman..mana tak riso..anak kita tuuu..kat sini pun sama byk anjing tu sbb tak leh nak jln2 pusing taman perumahan ...

    ReplyDelete
  5. Teruk jugak anjing tu. hee. Masa kecik dulu saya pernah jugak kena kejar anjing masa nak balik rumah, nasib tak jatuh dari motorsikal -,-

    ReplyDelete
  6. bahayanya anjing tu...

    eh, biar betoi pegang twin dkt belakang,.. bila kne anjing tu kaco, lglah susahkan.. dhla pganag nak 2 org...

    ReplyDelete
  7. uii..mmg takut lah kalau ada anjing duk lepas gitu jer..

    ReplyDelete
  8. EIII,BAHAYA TU..KAN DAH BYK KALI KITA DGR KES ORG KENA SERANG ANJING..EIII,NAUZUBILLAH...NASIB BAIK TAK JADI APA2...

    ReplyDelete
  9. uish.. .dpt dibayangkan betapa cemasnya keadaan tu... betul la... kat area rumah saya ni pun byk anjing... sebab area sini ramai chinese...

    ReplyDelete
  10. @Kakzakiedorang ni kak tak heran.. time pihak berkuasa dtg dorang jerat lehar balik je dorang lepaskan... geram amat

    ReplyDelete
  11. @Diana Kasihkalau di ingatkan kembali mmg lucu :)

    ReplyDelete
  12. @IntaNBerliaNbetoi tu yg geram amat dah la kiri kanan si twin tu anjing plak terkam.. tak tau nak lari ke mana

    ReplyDelete
  13. @fiedatu tuan ada dekat kalau dok jauh mau di kejarnya kami ni

    ReplyDelete
  14. lupa nak tanye anjing 2 nama apa?
    akak lain kali bawa batu kat atas moto 2.. ha nak buat apa ngan batu 2 dik? batu 2 boleh buat baling kat tuan anjing 2 laen kali kalu terserempak ngan owner anjing 2.. ekekeke

    ReplyDelete
  15. saya pun agak takut dgn anjing..kalau jln nampak anjing mula lah melencong jauh...tp sepatutnya tuan dia kena pegang leklok anjing tu...jgn membahayakan org lain

    ReplyDelete
  16. klik sarankan kite sebagai pengguna taman 2..buat himpunan bersih ramai2 banteras gejala anjing yg berluasa. Em jika klik jd PM dah lama dah klik sekeh jew kepala anjing yang kejar akak 2...huhuhuhu

    ReplyDelete
  17. geram je... tuan anjing boleh pula macam tu.. ambil la anjing dia tu.. hish.. nasib baik tak de apa2..

    ReplyDelete
  18. assalam syiela..geram kan dgn perangai jiran yg poyo camtu..ehem kalau anjing sendiri yg gigit tuannya, baru dia rasa.. :) kat kawasan perumahan mama ni banyak sgt anjing yg tuan dia lepaskan ..hu2x..geram sangat..

    ReplyDelete
  19. patutnya tuan anjin tu kita "rembat" !

    ReplyDelete
  20. hati2 ek... banyak dah kes anjing naik gila ni...

    ReplyDelete
  21. js mmg takut anjing kalau nmpk dr jauh pun dh lariiii...

    ReplyDelete
  22. la siannyer..nasib baik tak apa2..puteri pernah tengok orang jatuh motor sebab kena kejar ngan anjing

    ReplyDelete
  23. kesian ada n nk gelak pn ada baca n3 nie......ttp mmg la situasi mcm tu boleh buat kita gabrah....mmg xpatut betul tuan anjing tu.

    ReplyDelete
  24. lily trauma bila nampak anjing..kecik2 dulu pernah kena kejar ngan anjing..adoilah menakutkan kalau diingat..

    ReplyDelete
  25. Bahaya la kalau macam tu. Tak boleh la budak2 dibiarkan bermain di luar.

    Jom join ga ni:

    http://ibuberbicara.blogspot.com/2012/06/exclusive-giveawaykain-pasang-raya-2012.html

    ReplyDelete
  26. skrg kes anjing makin banyak kan..ri2 kuar berita bape kali dh...sama2 lah kita bhati2..nak2 lagik ngn ank2 kan

    ReplyDelete
  27. pet suka anjing :D loyal gn tuannya :D

    ReplyDelete
  28. kte xleh predict apa die pk kan2..bahaya tue

    ReplyDelete
  29. anjing nie bahaya penyakit pun banyak dari natang tu. Contoh sawan fuss sekali kena gigit. Baru-baru klik sedih dengar berita tentang kematian seorang pekebun yg mati dimkn anjing liar. Sepatutnya kite patut ambik iktibar. Pesan klik untuk akak yg kena kejar anjing, lari jew pastu press motor kuat kasi bunyi kuat biar anjing ngan tuannya sekali masuk wad coz sakit jantung

    ReplyDelete
  30. ish mmg pttlah org tu kena marah
    ada ke patut dibiarkan anjing tu
    sat lagi dia kokok dable H x ke haru
    bongok betul la si pembela anjing tu
    hormatlah skit..otak xde ke

    ReplyDelete
  31. kawasan rumah sy pon banyak anjing jalan2, sambil tuannya bawak.. tapi nasibla dia tak menyalak/terkam kat orang...

    yang jahat, anjing liar malam2 carik/makan sampah. bencik!

    ReplyDelete
  32. kalau akak pun memang marah sama...memang geram dgn tuan anjing yg tak reti nak jaga anking sendiri...

    ReplyDelete
  33. bahayanya... dah la byk kes anjing gigit orang sekarang..

    ReplyDelete
  34. sis shida pun ade pgalamn mcm tu huhu..now benci tgk anjing xtau kpe..keje nk ggu org jerhh huh!

    ReplyDelete
  35. Takut jugak dgn anjing2 nie.....
    byk dah kes anjing cedera org spi ada yg mati pun ada....

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE