Pocong Merata rata

Assalamualaikum

Peristiwa ni berlaku semalam.Tepat jam 10 seperti biasa mama akan arahkan anak2 masuk tido.Bila buka je pintu OMG! kenapa bilik jadi camni.Bersepah pastu dinding Ya Allah mama naik pening.berbinau nampak bintang. Tanya Iqbal dan Aiman.Sapa yang buat ni.Iqbal jawab.Iqbal mama.Conteng apa kat dinding ni.Bukan conteng la mama ni pocong.Ya Allah sabarkan hati mama ni.

 Ni la rupa pocongnya.habis keliling katil di lukisnya
 Ini pocong rendah katanya
Ini pula laluan pocong (kiranya jalan pocong la tu)

Adeh malas nak ambik gambar banyak2.mama pun dah nak bertukar hijau.So ai cakap tido cekap.Dalam bilik ni dah la banyak pocong.kang malam ni dia keluar dari dinding tu melompat cari dua orang budak ni. Dah  la mama nak gi tido ni. Jangan lupa baca doa nanti pocong tu bangun ( saja nak menakutkan dorang lg... geram sangat ni)

Bila tutup je pintu bilik dengar budak dua orang tu baca 4 qul kuat2 pastu baca Al-fatihah dan last sekali doa tido.Hahahhaha kuatnya sampai dengar kat bilik mama.Terus tergelak.Ha tau pulak dorang takut.

 Semua ni penangan amukan pocong la.Tak sabar nak tunggu malam khamis.Iskh tak kuasa ai nak melayan budak2 ni tengok citer hantu.kalau abah dorang ader dapatlah dorang tengok kalau tak jgn harap la (hahahahha mama takut sebenarnya)

*** habis la cokmot bilik tu.. dah la baru je catnya.Aish!!

jom makan M&M
menangi ticket train live di KL
10 perkara yang perlu anda lalukan sebelum melancong 

32 comments:

  1. kerenak anak-anak mcm tu la kan... pandai lak dia menjawab tu... hehehe

    memang naik pening maknyer...

    ReplyDelete
  2. mmg gitulah..asal dapat pen pensel color ker....mia pun sama...almari pon di'pocong'kan...mmg rasa nak marah...sekarang kat lantai juga....pendek kata...semua tempat...ada kesan lukisannya....sabar jer lah..

    ReplyDelete
  3. hahhaahha.. tau takut upenye yer.. hihii

    kelakarlah dorg...

    ReplyDelete
  4. ada bakat nak jadi pelukis ni... cantik lukisannya...

    ReplyDelete
  5. Anak lelaki agak aggresif Syiela. Kena sediakan whietboard kat rumah kalau tak lagi teruk sebab dah mula pandai menyonteng tu...:)

    ReplyDelete
  6. xpe..xpe..ada bakat tu..leh jadi pelukis tu,lukis doodle blog..femes jugak nati..hehe

    ReplyDelete
  7. hahaha yang laluan pocong tu saya tak nampak pong kak.kena pakai kanta pembesar ke hape?hahaha

    ReplyDelete
  8. alamak, pocong pulak. dia tak takut pocong ke

    ReplyDelete
  9. nie tanda depa makin hari makin kreatif.. takpe akak mana tau satu hari nanti depa dapat kerja besaq2.. :)

    ReplyDelete
  10. hahaha.. biasa lah kanak2 kan?
    sop bg buku merata pun masih terbabas conteng.. skrg dah x la.. sbb dah warning.. bg buku bersepah2 buat apa? hehehe

    rumah lama dulu, sepanjang dinding ada.. tp masa tu anak2 kecik lg.. kurang reti lagi

    ReplyDelete
  11. bace cerite ni teringat anak ofismate.. si adik conteng dinding.. kakaknye marah cakap 'adik jangan conteng dinding.. nanti mama marah.. conteng kat sini( sini tu die tunjuk tilam)' hahaha.. kate ofismate die marah anak die conteng dinding sekali anak die cari alternatif lain conteng selain dari dinding.. hihi.. bijak budak2 macam tu..

    taktau la ufairah macam mane nanti.. hihi..

    ReplyDelete
  12. haha.. kecik2 dah berseni.. biase la budak2 kak.. adik2 mira pun mcm tu , mcm2 lukisan ade kt dinding rumah :)

    ReplyDelete
  13. hahahahahahhaa

    tergelak2 saya baca entry ni..
    bapak comel gile!!
    siap baca 4qul kuat.. hahahhaha

    ReplyDelete
  14. mmg ketip anak2 hang
    tu dia ghope pocong eh..hahahahaha
    alahaiiii poninlah mama kamoo tgk contiang2 ni anak2...

    contiang jgn x contiang kahkahkahhhh

    ReplyDelete
  15. alahai...pening mamanya tengok pocong tu....
    Sabar jer laaa kan....

    ReplyDelete
  16. huhu . anak mama memang awesome . ade bakat melukis nie . asah , jangan tak asah . huhu :D banyak laa pocong lepas nie kat rumah mama .

    ReplyDelete
  17. Hehe.. rumah ibu Yusuf biasa dah dgn karya2 atas dinding, sampai tak larat nak marah dah.. :D

    ReplyDelete
  18. hahaha..ART..boleh jual kot lukisan pochong tu..makcik kayoo..mak cik kayoo..;p

    ReplyDelete
  19. kt rumah sy pon dh byk pocong dN POCO2 hehe

    ReplyDelete
  20. Tak pe masa kecik2 mmg mm ni... Bila besar nnt tak de dibuat mcm tu lagii...sabar yee...kakain dah merasa mcm tu ...

    ReplyDelete
  21. adoii hehe...ssh la cmni sis..semua depa conteng hehee..ank buah shida yg kecik tu lak pndai conteng2 yg len akak abg dia xgitu ..budak2 kan sis..hehee..

    ReplyDelete
  22. hehe..sangat kreatif..sama mcm Qis.. :D

    ReplyDelete
  23. adeh... menghias bilik pula.. ish.. pocong.. berani betul anak akak ni.. hehe..

    ReplyDelete
  24. ehem banyaknya pocong..he2x..kreatif juga ank syiela ya..

    ReplyDelete
  25. TAKUT PULAK NAK BACA ENTRY NI TADI SBB TAKUT SYIELA LETAK GMBR POCONG..EIIII,TAKUT...

    ReplyDelete
  26. dorang nk tunjukkan bakat mmg gitu la..

    ReplyDelete
  27. Lucu juga dgn diorg nie yea,budak2 macam2....

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE