Somtam Best Ni

Assalamualaikum

Ramai yang bertanyakan kat mana saya dapatkan somtam best ni.Maksudnya gerai dia la kat mana.Entry sebelum ni KAT SINI. (budget ramai sangat yang tanya hehhehe)

Ok bagi warga Sungai Petani gerai yang saya maksudkan tu ada kat tengah tengah sekali. Ini Bazaar Ramadhan yang berdekatan Wisma Ria tu tau.Gerai dia Dekat dek kebisingan lagu tu. Dan untuk menambahkan kebisingan lagi gerai dia pun ada pakai speaker juga promote somtam dan kerabu dia ni tomyam pun ada.

 Nampak tak nama gerai dia.Ady Somtam.Tahun ni bertambah menunya.Asalnya somtam je then tahun ke dua di tambah kerabu kaki ayam, kemudian di tambah dengan tomyam dan sekarang tengok ada kerabu ikan pari rangup pulak
Ni rupa somtamnya ( sori ye dah nak habis baru ambil gambar).

Bagi yang tak tau somtam ni diperbuat dari betik muda dan mempelam dan di tambah juga sedikit kacang panjang, kacang tanah (yg di goreng) udang kering (yg warna merah, kecil2 tu),buah tomato, cuka, garam, cili dan yang lain tak pasti bahannya.

Semua bahan tu di tumbuk manja dengan lesung kayu (besar juga lesung dia ni).Bila petang memang beraturlah menunggu giliran.Pernah kena tahun tahun lepas tapi sekarang tidak lagi.hehehehe.

Kerabu kaki ayam dia pun sedap tapi tak sempat la nak ambil gambar.Semua dah masuk mulut. muahahaha.Tomyam dan kerabu pari tu memang aku tak pernah try lagi. Belum berminat kang try melekat lagi.

Yang aku tau tiap tahun ni la tempat dia.Tak Pernah berubah dan lepas ramadhan tak tau pulak dia berniaga kat mana :)

*** Promosi percuma untuk gerai ni sempena bula ramadhan.

Psssst : harapnya INTAN BERLIAN jumpa la ye gerai ni kang jenuh la


20 comments:

  1. assalam & slm ramadhan syiela..maaf lambat lawat syiela..faham2lah mama ni kan.. :(
    ehem mama tak pernah lagi makan somtam ni..he2x..

    ReplyDelete
  2. kihkihkih kak ina dh teringin la tu...hope kak ina jumpa la klu x jenuh la kak syiela kena antar g umah kak ina hahhaaaa

    ReplyDelete
  3. ok.. thanks tau.. nanti nak gtau hubby,,, harap2 dia nak lah bwk sy g sana... hihii

    tp tu la, org ramai sgt... kalu g lps hubby balik keje, pgsanlah kat sana .. heheh

    ReplyDelete
  4. Dah lama kakcik tak makan somtam. :)

    ReplyDelete
  5. somtam? tak pernah mkn la kak.. hihi... bls kunjungan...dah follow sini jugak..salam kenal yer kak.. :)

    ReplyDelete
  6. nsib baik dya jb,klu duk area sna.mau pajak ari2..

    ReplyDelete
  7. belum pernah cuba yg ni,
    malah tak pernah dengar pun.

    ReplyDelete
  8. itu rupa somtam....mmg xpnh try lg la...

    ReplyDelete
  9. kita tak suka makan somtam,bau udang kering kuat sangat...huhu

    -,-

    ReplyDelete
  10. ermmmmm.... meleleh ayer liur...

    ReplyDelete
  11. eh..puasalah kak..sdpnya hehe..

    jom join http://opzzpinky.blogspot.com/2012/07/segmen-jom-tukar-kad-raya-by-sharina.html

    ReplyDelete
  12. Mmg sedap.. :) biasa beli kat kedai siam yg jual di Parking pasaraya. Diorg ni bergerak dr satu ke satu pasaraya.

    ReplyDelete
  13. Wah! Tengok pun dah terliur ni tapi Abey belum pernah cuba somtam ni... duk dengar org sebut je.. Hehe. :)

    ReplyDelete
  14. somtam mangga ke kak?


    my pebret jugak tuhh,masam2 sedapp

    ReplyDelete
  15. ala.. jauhnya.. kalau dekat da pergi terjah dah tu

    ReplyDelete
  16. xpenah mkn lg kak..ni baru penah dgr nama tu heheee :P

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE