Jangan Camtu Kesian Dia

Assalamualaikum

Sambungan cerita hari yang saya pergi bayar saman tu. Bagi yang belum baca ceritanya kat DI SINI. Selepas saya keluar dari kedai kek fatimah tu terdengar bunyi bising-bising dari kedai sebelah.Sebelah kedai kek ni kedai Nasi Kandar Hussin. Rasanya dorang baru keluar dari restoran ni.

Mungkin anak tu nak apa2 yang kat situ tapi maknya tak nak beli.Takkan budak tu tumpahkan apa ke kat kedai.Saya memang tak pasti cuma macam-macam andaian yang bermain di otak ni.Sampai je dekat saya dia terus marah anak dia.Menyusahkan betul hang ni.Saya kat situ dah terkedu. Sambil berjalan si mak ni tarik tangan anak dia.Anak tadi dah separuh jalan dah merengek nak apa benda ntah.Kemudia sampai kat kereta mak dia tengking lagi masuk! terus di tolak anak dia masuk dalam kereta.

Saya pulak yang tercengang tengok adengan tu.Kesian sangat budak tu tau.Umur lebih kurang Iqbal rasanya dalam 4 tahun camtu. Tapi budak ni pompuan.Cute sangat! Kemudian kereta pun berlalu dengan lajunya tapi saya sempat tengok yang maknya masih membebel lagi.

Saya yang tengok pula rasa sedih.Biasalah anak2 ni tempat orang ramai ni la yang nak di buat perangai.Kita kena banyak bersabar dalam tangani karenah depa ni. 

*** Kenapa la adegan tak elok ni terbuntang depan mata saya.




16 comments:

  1. Naluri seorang ibu pastinya tersentuh dengan adegan begitu. :(

    ReplyDelete
  2. tula kan

    sian die

    ##tapi org kate bile kite jdi mak bapak nnti br kite paham perasaannye

    ReplyDelete
  3. Salam Syiela.mmg kasihan...apa la yg anaknya nak tu ya.Mmg dgn anak2 ni kita kena byk bersabar trutama anak2 yg masih kecik..byk kerenah mereka.

    ReplyDelete
  4. aduhh kita nie mudah kesian kan
    nak2 kalau budak yg kena pukul @ marah tuu sama baya anak kita
    huhuh

    ReplyDelete
  5. aku harap aku boleh bersabar bila dah ada anak nanti...

    ReplyDelete
  6. keyrah pernah tgk situasi mcm tue, sampai mulut keyrah nie ringan jek nak sound ibu budak tue,.walaupun keyrah xpernah jadi ibu tapi hati nie sangat tersentuh dengan budak tue..

    ReplyDelete
  7. ari tu ada adengan ibu marah2 anak dgn kasar ms dalam bas...ms nk turun bas pun sempat lg ditunjalkan anak tu..dgn kata2 kasar lg.sedih tgk.....huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. tak suka tengok parents yang tengking2 anak depan orang ramai... :-(

    ReplyDelete
  9. kak syiela..kite ni tangan cepat tau..kalau kite pun dah kene sengat kalejengking da si muhammad hehehe

    p/s: suare simpan kat tekak dulu..sampai rumah siap heheh

    ReplyDelete
  10. setakat jni sy xpnh lg buat camtu... akn2 dtg, xtau lah kan.. tp mintak2 xdalah.

    ReplyDelete
  11. bab2 tengking anak kat public tak ada la kot. budak2 mmg macam tu. kalau dgn abah dia orang lagi la.

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE