Sunnah-Sunnah dan Adab-Adab Hari Jumaat

Assalamualaikum

Kejap je masa berlalu kan.Pejam celik pejam celik dah hari jumaat.Puasa pun dah sampai pertengahan Ramadhan.Ok memandangkan hari ni hari jumaat aku nak share sikit segala sunnah-sunnah dan adab2nya.Walaupun dah tersedia maklum namun kadang-kadang kita terlupa@lalai@terleka(peringatan untuk diri sendiri)


Tujuan entri ini adalah untuk mnengingatkan aku (sebab anak-anak semua lelaki) memang terpaksa mengingatkan dorang nanti.Namun tak kecuali juga untuk diri sendiri.Amalkan amalan yang sunnah.InsyaAllah.. moga kita diberkati olehNYA.


Sumber : Fb Ustaz Don Daniyal

***Nak wangi je sepanjang hari ni walau dok kat rumah dengan anak-anak je.En. Ad pukul 2pagi dah meredah ke kem untuk Qiyamullai.Jadinya sahur tadi Aku dan Aiman jela.

21 comments:

  1. terima kasih info jumaat ni..
    berguna.. selamat berpuasa & selamat hari jumaat ;-)

    ReplyDelete
  2. sama2 kita manfaatkan kelebihan hari jumaat ni :)

    ReplyDelete
  3. thanks sharing info ni...sgt2 berguna...

    ReplyDelete
  4. dear,sila bagi alamat rumah penuh ke email dya ok
    lydia424@gmail.com
    tq

    ReplyDelete
  5. tenkiu kak sebab mengingatkan sy untuk potong kuku

    ReplyDelete
  6. sharing is caring..tq share..

    ReplyDelete
  7. jom sama2 kita ikut...selamat berbuka!

    ReplyDelete
  8. Salam Ramadhan, Blogwaking bertemu blog ini dan ini kunjungan perdan saya. salam.

    ReplyDelete
  9. kene belaja dgn akak ni besarkan anak2 lelaki..;)

    ReplyDelete
  10. nice sharing kak..selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  11. tq... kejab je masa berlalu kan...

    ReplyDelete
  12. sorry kak lmbt BW..nice sharing :D

    ReplyDelete
  13. I'Allah....

    3dah update baru gtaw k...hihi#

    ReplyDelete
  14. thanks kak atas peringatan ini :)

    ReplyDelete

Orang Sayang Darwisy ^_^


GUA BLOG


CARI MEMBER

BUSUK

PING JE